Befil trommelfilter

Started by Emyl, May 18, 2020, 16:30:05 PM

Previous topic - Next topic

Emyl

Ik overweeg om mijn filter aan te passen en uit te breiden met een trommel.
Heeft er iemand ervaring met de Befil trommelfilter?
Deze werkt heel anders dan alle andere trommelfilters. Het voordeel lijkt mij dat vuil, blad en alg gemakkelijk weggespoeld kan worden door de 110 mm afvoer. Dit hoeft niet eerst in een gootje opgevangen te worden zoals bij de overige trommels.
Ook is er volgens mij meer marge om het te plaatsen tov het waterniveau aangezien deze zelfs onder het waterniveau geplaatst kan worden.
Het nadeel lijkt mij dat je de zeef niet handmatig schoon kunt maken, maar ik weet ook niet of dit nodig is.
Wie heeft ervaring hiermee?
Ook ervaringen van andere merken trommelilters zijn welkom hoor ;)

Perry

Je ziet ze niet veel maar ook zie je ze niet veel gebruikte te koop staan

Denk dat veel het niet aandurven omdat het anders is en wellicht niet veel gebruikte te koop zien omdat ze prima werken

Is zomaar een gedachte  ::)

Croesmaster

Het moeten hele compacte filters zijn die heel goed werken. Ze werken net andersom dat de "normale" filters.

Klaas Bakker (ik hoop dat hij meeleest) kan er volgens mij veel over vertellen. Hij weet alle ins en outs van dit soort filters.

Madinees

Eens met bovenstaande reacties. Het argument van geen spoelgoot vind ik niet echt een argument.
Dan moet je wel heel veel vervuiling hebben wil je daar problemen mee hebben.

bluecoat

Skimmer met een mandje en je hebt geen troep in je trommel,werkt hier al 11 jaar  :y:

Bas42

Klaas Bakker is idd degene die daar veel over kan vertellen. Tegenwoordig hebben ze ook een bewegend bed ontwikkeld. Helaas gaan de shows momenteel niet door want daar staan ze vaak met een stand.  Slim doordacht system maar zelf geen ervaring mee dus kan er in die zin niets zinnigs over zeggen. Bij mijn keuze destijds heb ik sterk mee laten wegen of een leverancier in staat was om ook een geode service te leveren. Veel leveranciers bestaan uit éénmansbedrijfjes of relatief kleine bedrijfjes waarbij de vraag is of ze op lange termijn bestaansrecht hebben. Toch fijn als er over een paar jaar stukken zijn aan je filter je nog terug kunt vallen op een leverancier.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Klaas B

Draai hier al een zestal jaren met een Befil trommelfilter en heb een PB gestuurd. In een filterput is het prachtig daar de trommel tot 20 cm in zijn geheel onder water zijn werk doet en in de digitale versie zichzelf reinigt door een apart spoelproces om de leidingen en de trommel vrij te houden van vuil en drijvende zaken als blad enz.
Het spoelgeluid is ook minimaal bij juiste plaatsing van de HD pomp, rond de 20 DB. De trommels zijn de compactste op de markt door het slimme aanbrengen van het zeefdoek zonder rasters het hele doek wordt dus benut.

Ronny66

Hier ook een Befil trommel draait sinds 2018 en nog altijd zeer tevreden  :y:
Koi vijver 11 kuub
Filter Red Label Happy
Filterpanelen RVS 120 micron  en 40 watt amalgaam  pomp aquamax 12000 C
1bodemdrain - 1 skimmer

Croesmaster

Ik hoor ook alleen goede reacties over dit filter.  :D

Noodle

Ik hoor vooral weinig over dit filter. Worden slechte ervaringen wel gedeeld vraag ik me af?
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Emyl

De keuze is gemaakt. Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor een combifilter in plaats van een Befil trommel voor mijn huidige meerkamerfilter.
Het is de ProfiDrum Combibio 60 TC geworden, dat is met dubbele kamer (Kaldness en matten). In combinatie met een tricklefilter.
Iedereen bedankt voor de reacties !

Bas42

Quote from: Emyl on June 09, 2020, 11:23:19 AM
De keuze is gemaakt. Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor een combifilter in plaats van een Befil trommel voor mijn huidige meerkamerfilter.
Het is de ProfiDrum Combibio 60 TC geworden, dat is met dubbele kamer (Kaldness en matten). In combinatie met een tricklefilter.
Iedereen bedankt voor de reacties !
Volgens mij heb je een hele goede keuze gemaakt  :y:
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Stefan V

Quote from: Emyl on June 09, 2020, 11:23:19 AM
De keuze is gemaakt. Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor een combifilter in plaats van een Befil trommel voor mijn huidige meerkamerfilter.
Het is de ProfiDrum Combibio 60 TC geworden, dat is met dubbele kamer (Kaldness en matten). In combinatie met een tricklefilter.
Iedereen bedankt voor de reacties !

Heb even gezocht naar dit filter, prachtige unit!