Nieuwe quarantaine bak.

Started by SjuulD, February 06, 2020, 18:01:26 PM

Previous topic - Next topic

SjuulD

Quote from: johnlith on April 16, 2020, 14:33:24 PM
word een mooie quarantaine bak sjuul.
dat is ook wel nodig met die duikboten.
ben nog steeds blij met je oude quarantaine bak.
hij is nu in gebruik

Ah dat is goed om te horen ! Leuk dat je op dit forum bent aangemeld . Jij hebt een enorm project voor de boeg , op een ander forum lees ik mee met je vorderingen . Ziet er allemaal goed doordacht uit  !

Mvg
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

SjuulD

Quote from: Leon77 on April 17, 2020, 20:09:59 PM
Nog vorderingen met de bak?

Ja zeker , het gaat niet heel snel maar we komen er ! Ik zal morgen even wat foto's uploaden . Ik hoop binnen een paar weken de folie erin te hebben .

Mvg
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

Leon77

Als je maar vooruit komt.  Wie doet bij jou het folie?

SjuulD

Hierbij een kleine update 

Ik moet de bodem nog egaliseren en de bodemdrain plaatsen . Dan maak ik ook het leidingwerk in orde . De doorvoeren zijn al wel  gemaakt alleen nog niet vast gelijmd . Filter komt op mijn bak te staan dus die sluit ik als laatste aan  ik zorg wel dat alles zover Mogelijk klaar is .

Ik heb 1 drain in de wand zitten en er komt er 1 in de vloer . Retour is 1maal met 75mm de bak in en 1 maal met 50mm . De 75 zit boven in de bak en de 50 mm onderin  beide aan een uiteinde van de lange zijde . De bodemdrain zal niet in het midden van de bak komen maar meer richting de kopse kant .


De verlichtingen word volgende week verplaatst en komt boven de bak te hangen . Er hangt ook nog een soort keukenkastje boven de bak die gaat dan ook weg 😉.

Ik verwacht over 2 weken alles klaar te hebben (excl folie ) dit omdat ik tussendoor nog een klein weekje ga vissen

Voor de folie heb ik 2 opties , ik zal je even een Pb sturen. 

Mvg
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

Leon77

Dat ziet er goed uit Sjuul. Mooie grote bak. En ook een hoop daglicht. Je vordert aardig. Er werd mij geadviseerd door de folie lasser om de doorvoeren nog niet vast te maken, zodat hij nog wat kon bewegen. Ik heb op de vloer 4cm xps platen drukvast gebruikt. En heb er nog zo'n reddingsdeken onder gelegd. Met de zilveren kant naar boven. Weet niet of het iets doet maar ligt verder niets in de weg. Er komt op de vloer straks ook nog een zo'n laagje.
Succes verder blijft leuk de vorderingen te zien en blijf je volgen

Bas42

Dat ziet er goed uit Sjuul  :y:. Goede vorderingen gemaakt zo te zin. Daar ga je heel veel plezier van hebben.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry


SjuulD

Bedankt ,

Het schiet nou aardig op . Er moeten nu vooral nog een aantal kleine dingen gebeuren maar dit wil ik wel snel gaan afmaken.Wanneer alles is aangesloten komt er een stalen balk over de lange zijde . Ik kon de bak helaas niet verder ingraven ..



Ik heb wel nog een vraag en ben benieuwd naar jullie mening .. de bak heeft zowel een bodem als zijdrain ik denk dat dit goed te doen is met  1(regelbare)pomp. Dit kan ik dan doormidden van schuifkranen een beetje sturen . De invoer van de screenmatic is alleen 2x 38 mm... ik moet even kijken of ik dit kan vergroten naar 2x 50 maar zou ik anders na de pomp met een Y stuk kunnen werken en zo de filter voeden ? Of is een betere oplossing om met 2 pompen te gaan werken ? Dat heeft niet mijn voorkeur op een kleine bak als dit .

Alvast bedankt ,

Mvg
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

Madinees

Y-stuk kan altijd lijkt me. Het is allemaal niet optimaal maar 2 pompen lijkt me niet nodig.
Wel zou ik, als je niet kunt vergroten naar 50mm, kiezen voor een pomp die wat druk kan opbouwen (lees niet energiezuinig).
Dit om toch nog voldoende flow te hebben.

Perry

Ik zou juist wel voor twee pompen kiezen
Als er 1 uitvalt draait je filter toch door

Is toch wel een groot voordeel

Bas42

Het blijft voor mij een q-bak dus ik zou het bij 1 pomp houden. Daarbij is de inhoud beperkt zodat je met 1 pomp prima uit de voeten kunt. Anders ga je 2 pompen met een zeer beperkte capaciteit inzetten ....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Leon77

Hoever staat die nu in de grond Sjuul? Je zou er nog een kokerprofiel voorlangs kunnen doen. Ik was voor een kokerprofiel 40x40x3mm 2 meter lang 10 euro kwijt. Je zou er 2 voetplaten op kunnen lassen en dan met je muur verbinden. Ja over de 2 pompen. Ik zou persoonlijk kiezen voor 1 pomp. Evt geschakeld op een wifi stopcontact. Als je die stopt dat je een melding krijgt. Misschien wat ver gezocht.

SjuulD

Quote from: Leon77 on April 18, 2020, 21:18:04 PM
Hoever staat die nu in de grond Sjuul? Je zou er nog een kokerprofiel voorlangs kunnen doen. Ik was voor een kokerprofiel 40x40x3mm 2 meter lang 10 euro kwijt. Je zou er 2 voetplaten op kunnen lassen en dan met je muur verbinden. Ja over de 2 pompen. Ik zou persoonlijk kiezen voor 1 pomp. Evt geschakeld op een wifi stopcontact. Als je die stopt dat je een melding krijgt. Misschien wat ver gezocht.

Er komt een koker van 80x80x3mm  deze word  met een L profiel aan de muren bevestigt zodat de druk word verdeeld over de muren in plaats van op 1 punt .  Bedankt voor het meedenken !

Quote from: Bas42 on April 18, 2020, 21:07:25 PM
Het blijft voor mij een q-bak dus ik zou het bij 1 pomp houden. Daarbij is de inhoud beperkt zodat je met 1 pomp prima uit de voeten kunt. Anders ga je 2 pompen met een zeer beperkte capaciteit inzetten ....

Ja ik snap je punt mijn voorkeur is ook 1 pomp ..
Ik denk wel dat de pomp minimaal  6 kuub moet doen om zowel de bodem als zijdrain aan te zuigen .[

quote author=Perry link=topic=506.msg6563#msg6563 date=1587234997]
Ik zou juist wel voor twee pompen kiezen
Als er 1 uitvalt draait je filter toch door

Is toch wel een groot voordeel
[/quote]

Daar heb je gelijk in . Ik verwacht wel Minimaal elke dag Één keer in de bak te kijken . Ik maak me niet direct zorgen als deze bak 1 dag zonder filter staat .

Voor mij zou het grootste voordeel van 2 pompen zijn dat ik de bodemdrain bijvoorbeeld harder laat aanzuigen en via de zijdrain de verwarming laat meedraaien op 2000 liter per uur of iets dergelijks .


Bedankt voor jullie reacties ,

Mvg
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

Madinees

Dat laatste kun je ook wel met schuifafsluiters regelen.

johnlith

Quote from: SjuulD on April 17, 2020, 21:04:54 PM
Quote from: johnlith on April 16, 2020, 14:33:24 PM
word een mooie quarantaine bak sjuul.
dat is ook wel nodig met die duikboten.
ben nog steeds blij met je oude quarantaine bak.
hij is nu in gebruik

Ah dat is goed om te horen ! Leuk dat je op dit forum bent aangemeld . Jij hebt een enorm project voor de boeg , op een ander forum lees ik mee met je vorderingen . Ziet er allemaal goed doordacht uit  !

Mvg

dank je sjuul.

heb het idee dat het daar aan het dood bloeden is. weinig interactie.