Nieuwe quarantaine bak.

Started by SjuulD, February 06, 2020, 18:01:26 PM

Previous topic - Next topic

Perry

Ga je ook een stalen balk eromheen maken ?
En U profielen boven en onder ??

Leuk project hoor vooral als het klaar is en je kan genieten

SjuulD

Quote from: Perry on March 25, 2020, 20:29:28 PM
Ga je ook een stalen balk eromheen maken ?
En U profielen boven en onder ??

U profielen komen zowel boven als onder inderdaad. Daarnaast heb ik ook nog hoekprofielen erbij voor de binnen en buitenkant, die ga ik met popnagels vast zetten.

Voor de lange kant die niet tegen een muur staat komt een versteviging van hout of staal.
Aan de overige zijdes komt geen extra balk.

Ik hoop dat dit niet nodig zal zijn  :-\

Mvg
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

Perry

Hoop dat het dan ook niet nodig is  :D

SjuulD

Quote from: Perry on March 25, 2020, 20:44:44 PM
Hoop dat het dan ook niet nodig is  :D

Ik had eigenlijk op een geruststellendere reactie gehoopt.  ;).

Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

Perry

 :-[

Wellicht weet Theo nog hoe het bij hem is gemaakt

Leon77

Ziet er goed uit Sjuul. Bak met licht komt er uit het plafond straks. Ook bij gaat wss het lassen iemand anders worden ivm corona of het moet wachten. Jouw platen zijn toch ook 10cm. Moet sterk zat zijn dan de constructie. Inclusief staal. Zeker als je voor de lange zijde zonder muur nog een balk/koker maakt lijkt me.

SjuulD

Ik heb er toch voor gekozen om de panelen een klein stuk de grond in te plaatsen . Ik probeer dit een cm of 40-50 te doen  zodat het allemaal toch iets steviger staat . Woensdag gaat dit gebeuren en hopelijk het weekend de panelen helemaal vast gezet en de BD etc
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

Bas42

Goed bezig. Ben wel benieuwd naar wat foto's. Toch aan het breken door de betonnen vloer? Ik denk dat het een verstandige keuze is gezien jouw situatie.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

SjuulD

ik kwam er achter dat niet overal beton ligt  :D .. achja beter laat dan nooit zullen we maar zeggen .
Ik zal aankomende week even foto's plaatsen . De eerste bewoners voor in de bak zijn al aangekocht  ;)
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

Bas42

Ik zie tzt wel weer een telefoontje  :D ;). Maar goed bezig. Ik blijf het een verlenging van de hobby vinden. Zeker in de winter. Je staat verbaasd wat koi kunnen apkken aan groei als ze verwarmd zitten met goed voer. En met geode lampen is de kleur ook redelijk onder controle te houden.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Leon77

Top. Goed bezig. Ik vergeet iedere keer te posten. Hier eergisteren een groot deel gelast. Van de week of volgende week de rest. Wat heb je al voor aanwinsten gekocht?

SjuulD

Quote from: Bas42 on April 08, 2020, 13:47:28 PM
Ik zie tzt wel weer een telefoontje  :D ;).

Haha , ik kan er niks tegen inbrengen   ;)

Hoewel ik me we kan voorstellen dat het voor een Brabander ook wel eens fijn is om het mooie Nijmegen te bezoeken
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

Bas42

Sjuul het is bij jou altijd gezellig en een paar imposante vissen. Altijd leuk om naar Nijmegen te rijden. En ben nu benieuwd naar je opgroeibak. Succes met de afwerking en ben idd naar je nieuwe visjes ....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

johnlith

word een mooie quarantaine bak sjuul.
dat is ook wel nodig met die duikboten.
ben nog steeds blij met je oude quarantaine bak.
hij is nu in gebruik

Leon77