Opgroei faciliteit van BRAMCOST

Started by BramCost, April 18, 2020, 21:29:04 PM

Previous topic - Next topic

BramCost

Aangezien ik nogal eens van plan verander en totaal geen zin had heb. En uiteindelijk koste besparend toch maar een Midisieve gekocht. Heb er 1 kunnen scoren jncl deksel.

Nu was mijn vraag hoe hoog moet de bovenkant van het filter boven het water staan?

Ook heb ik een pomp aangeschaft. Een Red label aquaking amo20000. Groetenn
13m3 - Biodrum 30 - 5 Koi

Perry

Bovenkant zeef 1 cm boven water oppervlakte

BramCost

Quote from: Perry on June 28, 2020, 19:44:24 PM
Bovenkant zeef 1 cm boven water oppervlakte
Doel je hier op behuizing of het zeefblad? Groeten en bedankt!
13m3 - Biodrum 30 - 5 Koi

Perry


BramCost

13m3 - Biodrum 30 - 5 Koi

BramCost

De qbak draait!
Helaas toch zonder de midisieve. Kreeg toch niet de gewenste flow met een redelijk energie verbruik. Nu heb ik die dus over ;D iemand intresse?

Ben blij mee hoe hij draait kan ook nog een 2e retour regelen met een kogelkraan ( te zien in filmpje)

Nu eens nadenken over de afwerking.
Morgen dagled strips plaatsen boven de bak.

Plexiglas is besteld voor er overheen. Zo kan ik hem swinters nog rond de 10/12 graden houden.



https://youtu.be/BfiWnMnM_hA
13m3 - Biodrum 30 - 5 Koi

Dennis

Ik zie op de tweede foto een schuifkraan na je tstuk,als die  is om je drain te spoelen op het riool,zou ik daar een kogelkraan tussen zetten,want die schuifkranen sijpelen meestal wel wat water door als ze dicht zitten.En je luchtpomp staat onder waterniveau als ik het goed kan zien,vergeet je terugslag ventiel niet anders loopt ie vol water als je hem uitzet,maar daar heb je waarschijnlijk al wel aan gedacht.
Ziet er verder goed uit :y:,wat voor filtermateriaal doe je in het filter?

BramCost

Quote from: Dennis on July 07, 2020, 22:30:09 PM
Ik zie op de tweede foto een schuifkraan na je tstuk,als die  is om je drain te spoelen op het riool,zou ik daar een kogelkraan tussen zetten,want die schuifkranen sijpelen meestal wel wat water door als ze dicht zitten.En je luchtpomp staat onder waterniveau als ik het goed kan zien,vergeet je terugslag ventiel niet anders loopt ie vol water als je hem uitzet,maar daar heb je waarschijnlijk al wel aan gedacht.
Ziet er verder goed uit :y:,wat voor filtermateriaal doe je in het filter?

Dankjewel!
Heb voor een schuifkraan gekozen omdat ik mijn kogelkraan heb gemold. Zal tzt wel eens vervangen worden.
Zit een terugslag klep op de luchtpomp vandaag maar eens aansluiten. Heb van een kennis 1 meter Japanse luchtslang gehad.

Het filtermateriaal in de trickle is bacteria home en crystal bio.

Nu een beetje afwerken
13m3 - Biodrum 30 - 5 Koi

Bas42

Ziet er netjes uit. Ga je veel plezier van hebben.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

BramCost

Quote from: Bas42 on July 08, 2020, 08:35:13 AM
Ziet er netjes uit. Ga je veel plezier van hebben.
Dankjewel! Dat hoop ik wel!


Nog even een vraagje welke kit raden jullie aan om  epdm mee te kitten aan elkaar? Zit 1 klein plooitje in wat me niet zint.
13m3 - Biodrum 30 - 5 Koi

Perry


BramCost

De qbak draait al enige tijd met wat babykoi wat bij een maatje weg komt. Zo kan hij lekker indraaien totdat mijn nog aan te kopen Ochiba en Showa kunnen opgroeien.

Deze week wel begonnen met het afdekken en het vast houden van de warmte.

13m3 - Biodrum 30 - 5 Koi