News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Kohaku Matsue van Leon

Started by Leon77, September 01, 2020, 21:36:49 PM

Previous topic - Next topic

Leon77

Zien er allebei goed uit. Mijn kohaku kwam ook uit de 'goedkopere' bak. Maar vond ook daar de kwaliteit erg hoog. Uiteindelijk was mijn qbak later klaar als gepland. Zit nu sinds eind juni in de opgroeibak. Daarvoor even 2 weken in flexibowl. Die van mij was vorige week maandag 39cm.

nico1012

zo die is ook goed gegroeid.
ben toch wel fan van Matsue

Leon77

Ja ik ook. Nu voor het eerst een koi van Matsue. Maar als ik de groei, bouw en huidkwaliteit zie bij jou en die van mij wordt er iig niet mider op. Ook al zitten ze binnen. Ik blijf je volgen. Erg benieuwd wat de toekomst brengt. Hoe groot is je opgroeibak, en op welke temperatuur heb je de bak?

nico1012

hej Leon,

de vissen zaten eerst in een quarantaine bak waar ik ze misschien 2/3 per dag voerde. Wilde mijn grote vissen laten paaien daarom moesten die in de qbak om daar wat privacy te hebben.
Als ze in de vijver zitten groeien ze denk ik beter enkel is dat vaak pas het volgende jaar als ze wat groter zijn en minder angstig zijn voor de grotere vissen.

onze qbak is 2x1.5x1 met daarop een voortex. 3000 liter pomp verplaatst het naar een zelfgemaakte trikkel. trikkel loopt over in een zelf gemaakt planten filter.
heb ook nog een 10 liter luchtpomp op de quarantaine bak.
Misschien dat ik volgend jaar een voeder automaat voor de qbak koop om zo de groei daar ook te stimuleren.

en bij jou

Leon77

Ik heb ze op 24 graden zitten. Ik heb er 4 in mijn qbak zitten. Kohaku, chagoi, yamabuki en gin Matsuba. Allemaal bij Tjaard vandaan.

Qbak is 1.60x0.9x1.05. Heb er een 2 laags trickle op zitten die uitkomt in een 2 kamer filter met bwb en matten. In de trickle bovenste laag siporax 25 liter, en de 2e laag is Midori infrared bacteriahome. Ik heb 60 liter lucht verdeeld over bwb en de qbak. Heb een aquaforte voerautomaat. Elke 2 uur krijgen ze voer. De nachtelijke uren wel minder als overdag. Ik laat ze komemde winter binnen zitten, denk op 15/16  graden. En dan in het voorjaar de vijver in.

nico1012

dat is een mooie opstelling. Heb je er een foto van.
ben wel benieuwd

Leon77

Ik heb mijn filter laten maken.

Leon77

Erg blij met deze vis. Body blijft gewoon goed, ook het beni is sterk ondanks dat die binnen zit.

Bas42

Mooie ontwikkeling en beni blijft idd goed. Wat is je geheim?
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Leon77

Ik kan het je niet vertellen. Ik heb alleen boven de bak een groot dakraam 70x110 geplaatst. En vanaf de zijkant komt er ook via een raam licht naar binnen. Verder kan ik het je niet zeggen. Ook geen extra lamp oid. Ik ga ervan uit dat het meer geluk als wijsheid is🤣

Frans.s

Leon die visjes zien er top uit👍

Noodle

Netjes Leon, gewoon een goeie uitgezocht.  :y:
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Leon77

Ben er erg tevreden over. Was in de bak van laagste kwaliteit van Matsue bij Tjaard. Dit jaar voor het eerst een opgroeibak dus wilde niet gelijk het duurste halen. Maar vooralsnog vallen alle vissen me boven verwachting mee.

Croesmaster

Matsue...ik heb er 2 van zwemmen. Kwalitatief een hele goede kweker. En ook van die van jou is een topvis. Prima aankoop geweest.

Perry

Mooie ontwikkeling hoor
Hier doen ze het ook heel goed