News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Hoshikin tosai showa.

Started by Noodle, February 27, 2019, 14:45:26 PM

Previous topic - Next topic

Noodle

In de hoop dat deze niet te dure tosai uitgroeit tot een mooie vijvervis heb ik deze aangeschaft.
Af en toe op de foto en een filmpje is niet heel veel moeite dus ook deze koi wil ik hier wel gaan delen om hiervan de ontwikkeling te volgen.
Of die ontwikkeling goed of slecht uitpakt? Die reis, daar gaat het wat mij betreft om, dat is voor mij een heel groot deel van de koihobby.  :D

Dit is een showa van de kweker Hoshikin en voorjaar 2018 aangekocht als tosai. Het filmpje in de bowl is van juni 2018.
De foto is van september 2018 na een zomer in de vijver.

Graag hoor ik jullie mening en verwachtingen van deze showa.

KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Bas42

Kun je iets meer informative geven Stefan? Wat is de groei van deze vis en zijn huidige lengte bijvoorbeeld?
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry

Ben wel benieuwd hoe deze zich ontwikkeld heeft  :D

Noodle

Vandaag...vind dat dit filmpje wat rood is uitgeslagen.
Verder had deze wat groter mogen zijn maar vooraf al besloten dat deze rustig aan groot moest worden dus eigenlijk prima.
40 cm en female.


KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Perry

Hoop wel dat die venstertjes inkleuren

Croesmaster

Body prima. Beni ook prima. Sumi prima maar voor een showa wat weinig aanwezig. Dat kan een "ding" worden in mijn beleving.

Vis heeft zeker positieve stappen in zijn ontwikkeling gemaakt vind ik.

Ronald

Ik denk dat het zwart wel goed komt.
Leuk om de ontwikkeling van deze koi te volgen Stefan.
Ben benieuwd of de Hi-vlek tussen hoofd en lijf verder gaat breken. En of het venstertje dat je verderop ziet een mooi schiereilandje wordt.
Als dat zo is dan is het een meesterlijke showa en heb je iets prachtigs uitgezocht.

Noodle

Vandaag deze showa maar eens in de meetbak geschept.
Vorig jaar aan de kleine kant. Nu ook nog met 52 cm voor een sansai.
Afgelopen jaar heeft ze wel goed haar best gedaan met 12 cm groei, had ik niet verwacht.
Het beni is mooi dikker geworden.
Verder is de koi hartstikke stabiel in het sumi. Het is wel wat dikker geworden en een klein tikkie meer maar daar moet je naar gaan zoeken.

Al met al dik tevreden met deze. Lekker langzaam verder.  8)
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Bas42

Als hij de komende jaren de groei een beetje vast kan houden wordt het toch een mooie aanwinst voor je vijver. Mooie brede kop en veel beni. Sumi mag nog wat meer doorkomen maar zal zeker niet misstaan in de vijver. Ben benieuwd naar zijn ontwikkeling. Volgend jaar maar weer eens een update plaatsen.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry

Heerlijke kop vooral voor een showa
Blijft die verwarmd zwemmen waar die nu ook zwemt

Noodle

Hoi, deze showa trekt haar baantjes in de vijver.
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen