News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Kohaku Matsue Léon

Started by Leon77, February 19, 2020, 21:21:58 PM

Previous topic - Next topic

Leon77

Ik heb bij Tjaard een Matsue kohaku aangkocht. Is voor mij voor het eerst bij Tjaard maar ook van Matsue. Ook voor het eerst dat ik voor mijn doen veel geld aan een tosai uitgeef. Wat ik het overigens ook echt waard vind. Wil langzaam maar zeker de kwaliteit van vissen in mijn vijver omhoog brengen.

Ik heb deze vis gekocht een klein beetje vooruitlopend op mijn nieuwe qbak/opgroeibak. De reden dat ik deze gekocht heb is:

Beni lijkt me op de foto erg goed. Het patroon sprak nu aan, waarbij ik hoop dat het patroon meer open komt te liggen als de koi groeit. Met meer wit ertussen komt de vis meer in balans. Bouw ziet er goed uit lange brede kop en een lang en breed achterlichaam. Grote borborstvinnen. Met mijn weinig ervaring hoop ik dat deze koi tot een grote mooie koi uitgroeit.

Verder ben ik benieuwd wat jullie ervan vinden

variëteit:        kohaku
leeftijd:          tosai geboren mei- juli 2019
lengte:           30-33 cm
kweker:         Matsue (Iizuka)
Kwaliteit:       mooie kwaliteit
Geslacht:       NB
Bloedlijn moederdier: Sensuke
Bloedlijn vaderdier: stond niet vermeld

Omschrijving:  breed gebouwde 2 staps kohaku met goede bouw goed patroon voor de toekomst.

nico1012

veel plezier met je aankoop Leon.
Misschien zwemt die er nog als de winkel open gaat dat ik hem ook in real life kan zien.
Wat voor opgroei bak ben je van plan te maken

Groeten
Nico

Leon77

Ik ga van sandwichpanelen 10cm een bak maken van 1.60x0.8x1.1. Volledig boven de grond. Met stalen u-profielen. 1 vrije wand. De rest komt tegen een muur. Voor de vrije wand komen 2 stalen koker profielen.

Noodle

Mooie koi Leon. Ben benieuwd naar de updates en natuurlijk naar je nieuwe minivijver!  :y:
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Leon77

De vorderingen aan de kleine bak gaan nog niet super snel. Ik heb een topic gemaakt over deze bak.

Zal de vorderingen bij houden en updaten.

Theokoi1962

Gave koi hoor Léon. Tosai is altijd spannend wat het gaat doen, maar daardoor ook leuk. De Matsue's van vorig jaar waren top, dus geen reden om te bedenken dat het dit jaar minder zou zijn. Veel plezier en succes ermee man.
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Leon77

Vanmiddag bij Tjaard geweest en de vis in het echt gezien. Maar is een plaatje. Beni ligt er al dik op. Patroon is echt mooi voor de toekomst. Was van deze bak op het eerste oog een van de betere vissen.

Leon77

Quote from: Leon77 on March 07, 2020, 21:12:34 PM
Vanmiddag bij Tjaard geweest en de vis in het echt gezien. Maar is een plaatje. Beni ligt er al dik op. Patroon is echt mooi voor de toekomst. Was van deze bak op het eerste oog een van de betere vissen.

Uiteraard met mijn kennis van kwaliteit!

Leon77

Kohaku doet het goed. Zit nu sinds juni in de opgroeibak. Zal snel weer een update doen. Maar hier nog een foto thuis toen ik hem net binnen kreeg.

Leon77

Terug van vakantie eindelijk meten. Ben erg blij met het resultaat tot nu toe.