50th All Japan Koi Show 2019

Started by KoiAddicted, March 07, 2019, 10:48:38 AM

Previous topic - Next topic

KoiAddicted

Dit jaar waren Bas en Kitty van  Koi Addicted aanwezig bij de All Japan Koishow in het Ryutsu Center te Tokyo.
De show, welke wordt gezien als het WK van de Koiwereld, vierde dit jaar haar 50e verjaardag. Het was dus een jubileumeditie! Dit was goed terug te zien aan het gigantische aantal Koi (bijna 2000 entrees!) en het aantal topvissen in grote sizes!  :o
We nemen jullie graag mee met al onze belevenissen tijdens dit speciale showweekend....

In deel 1 van ons verslag zijn we tijdens de jurering op vrijdag aanwezig en laten we jullie random wat shots van interessante Koi zien. Ook komen we nog een bekende Koi tegen... Veel kijkplezier!

https://youtu.be/b7eib4MEn4U

Bram 3.0

 :y:Zo een heb ik ook in mijn vijver zitten en droom je lekker verder
mooie filmpjes voor de thuis blijvers bij Koi addicted :y:
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

Perry

Als ik dan toch een keer naar Japan zou gaan dan is dit toch ook wel iets om heen te gaan

Bas42

Dit zijn idd koi om van te smullen. Ongelofelijk wat een kwaliteit. Japan staat idd ook nog een keer op mijn verlanglijstje!
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry


Bas42

Tegen een mooi groepstarief wie weet ....?
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Croesmaster

Die showa aan het begin van het filmpje... kwijl kwijl  :-*

Bas

Wát een bizarre Koi hè? Ik heb alles live kunnen zien maar wanneer ik Mn filmpjes terug kijk sta ik er weer versteld van... Ik plaats later nog wel eea, leuk dat de filmpjes in de smaak vallen! Thanks!

Ps inderdaad een mooi Koicave uitje! Ik ben van de partij hoor!  :D
Vijver 50m3 met Profidrum 65/40 trommelfilter, 2x Bakkishower, Profidrum BWB, 2x BlueEco 320. Quarantaine 2,5m3 met EA Pondsieve, Bakkishower, DMVario 20m3.

Noodle

Inmiddels ben je ervaren Japanganger Bas en denk ik dat we jou maar tot reisleider uitroepen.
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

KoiAddicted

In deel twee van onze serie over de 50e editie van de All Japan Koishow willen we jullie een aantal interessante Koi laten zien, om een indruk te geven welke kwaliteit er zoal rond zwemt op de All Japan Koishow. Ook showen we jullie de Grand Champion en enige andere prijswinnaars en vertellen we wat over hoe het er op deze show aan toe gaat... Veel kijkplezier!  8)

https://youtu.be/2K9Tv1IXyYoZ

Bram 3.0

wederom mooie bijdrage op het forum,bedankt!
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

KoiAddicted

KOIADDICTED @ ALL JAPAN KOI SHOW: DEEL 3!

Speciaal voor de 50e editie van de All Japan Koishow zijn er meerdere extraatjes aan de show toegevoegd. Een van deze extra's is de Trade-show. Dit is een show waarbij een groot aantal kwekers een eigen vat tot zijn beschikking heeft gekregen, om te laten zien waartoe ze in staat zijn op het gebied van Koi kweken.

We gaan een paar vaten af om jullie een indruk te geven wat de kwekers zoal in huis hebben. Ook is er dit jaar een heuse "bekijk-de-Koi-vanaf-de-zijkant-show", zien we bekende (aspirant-)juryleden uit Europa aan het werk tijdens een seminar en doen we om onszelf weer even hélémaal gek te maken nog een kort rondje showvats in de grote hal.

Enjoy deel 3 van KoiAddicted @ All Japan Koishow 2019! :)

https://youtu.be/M5uJVmMpl2U

Bas

Quote from: Noodle on March 07, 2019, 21:41:59 PM
Inmiddels ben je ervaren Japanganger Bas en denk ik dat we jou maar tot reisleider uitroepen.

Komt goed! Van de show tot downtown Tokyo ken ik de leuke plekjes!  ;)
Vijver 50m3 met Profidrum 65/40 trommelfilter, 2x Bakkishower, Profidrum BWB, 2x BlueEco 320. Quarantaine 2,5m3 met EA Pondsieve, Bakkishower, DMVario 20m3.

Bas

Quote from: Bram 3.0 on March 08, 2019, 09:19:29 AM
wederom mooie bijdrage op het forum,bedankt!

You're welcome Bram!  :y:
Het is nu even een klein beetje met "terugwerkende kracht", want ten tijde van de show bestond dit forum nog niet natuurlijk!
Tijdens de volgende shows zullen we de filmpjes uiteraard ook direct hier gaan delen!
Vijver 50m3 met Profidrum 65/40 trommelfilter, 2x Bakkishower, Profidrum BWB, 2x BlueEco 320. Quarantaine 2,5m3 met EA Pondsieve, Bakkishower, DMVario 20m3.

KoiAddicted

In deel 4 van ons showverslag tonen we je onder andere in het kader "size doesn't matter" Koi in kleinere sizes en worden we nog even geïnterviewd door de Japanse TV (Whooooooooooooooo) Veel kijkplezier!

https://youtu.be/pt0mQELaRHk