News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

welke zuurstofmeter?

Started by Dennis, January 19, 2020, 11:34:13 AM

Previous topic - Next topic

Danny

In sommige situaties kan een filter een beetje zuurstof toevoegen, denk aan de hoeveelheid beluchting(veel) en de hoeveelheid voer (weinig).
Een meting vol in de stroming geeft wel een verkeerd beeld
Meer dan 100% kan zeker!

Perry

Ik denk als je meet dat je dat niet vol tussen de luchtbellen moet doen

Madinees

Lijkt me ook niet nee. Al moet ik zeggen dat ik weinig verschillen meet in de vijver tussen plaatsen met heel veel stroming en wat minder.
Wel nergens direct in de luchtbellen. In het filmpje wat ik zag van de maker van de Cycloonshower was het idd anders. Die hield hem in een uitstroom met luchtbellen. Wellicht dat daardoor de meter meer dan 100% verzadiging aangaf?

Dennis

Net een aantal metingen verricht,bij een temp van 23 graden,midden in de vijver 8.7  in de trommelkamer ook 8.7,in het bwb 8.9 en in de 2 retouren van het bwb allebei 9.1.

Albert-jan

Quote from: Dennis on August 09, 2020, 14:58:12 PM
Net een aantal metingen verricht,bij een temp van 23 graden,midden in de vijver 8.7  in de trommelkamer ook 8.7,in het bwb 8.9 en in de 2 retouren van het bwb allebei 9.1.

Opmerkelijk want ik dacht altijd dat het bwb juist zorgde voor een verlaging van zuurstof, omdat dit zuurstof gebruikt. Dan zou je bij je retouren juist minder moeten meten toch?
10m3 vijver met 9 koi.

Perry

Dan gaat er wellicht net zo veel erin als er uit gaat
Bwb beluchten zal toch ook zuurstof toebrengen

Dennis

En ik heb begin dit jaar de hoeveelheid lucht gehalveerd op het bwb,het draait nu rustig rond,het is geen wervelbad meer.