Opgroeibak project

Started by Perry, March 01, 2019, 22:43:14 PM

Previous topic - Next topic

WouterC

Hopelijk regelmatig updates, maar dat zal vast goed komen. Ga het aandachtig volgen 👍

Perry

Mezelf een beetje kennende zal ik wel wat posten hier😅

Croesmaster

Quote from: Perry on March 17, 2019, 18:45:25 PM
Ja klopt
Maar de Trickel en trommel komen er ook vandaan dus daar moet ik nog op wachten
Maar als ik de bak vast heb kan ik vooruit

Dan kan je alvast de vloerinsolatie (als die er komt) en de afvoeren gaan maken. Succes in elk geval.  :y:

Perry

Weer een stukje verder

De bak is eindelijk binnen en staat op zijn plaats
Was nog wel een leuk klusje om hem achter het huis te krijgen maar het is gelukt 💪🏻

Nu ga ik hem isoleren en hoop dat de trommel snel vrij komt zodat ik weer verder kan bouwen

Fredb


Perry

Al bezig geweest met isoleren

Onder de bak 6cm en tegen de wanden 2x6cm

Zaterdag de trommel halen dan kan ik volgende week weer verder

Noodle

Gelukkig toch een raam erin.  :y:
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Perry

Lijkt er wel op maar daar moet ik nog bij zijn

Perry

Zouden jullie kranen tussen aanvoer en trommel maken 
Ik zie het nut er niet van en alleen maar flo belemmering

Bas

Quote from: Perry on March 29, 2019, 07:18:48 AM
Zouden jullie kranen tussen aanvoer en trommel maken 
Ik zie het nut er niet van en alleen maar flo belemmering

Ik vind zelf kranen tussen de drains en trommel wel voordelen hebben;

- je kunt je drain "flushen", dus de kranen dicht zetten, trommel leeg pompen en vervolgens de kranen open zetten zodat je een hoge flow door je leidingwerk trekt waardoor evt. achtergebleven vuiligheid wordt meegeflusht de trommel in.

- indien je onderhoud wilt plegen aan je trommel kun je deze even droog zetten.

Als je schuifkranen neemt is de belemmering niet zo heeeel groot toch? Evt. zou je de schuifkranen een maat groter kunnen nemen dan je leidingwerk zodat de doorgang in de schuifkraan gelijk is aan de binnendiameter van je leidingwerk. Maar het lijkt me dat je aanvoer 110mm zal zijn, dus dan wordt een 125 schuifkraan wel ineens weer een stuk prijziger...
Vijver 50m3 met Profidrum 65/40 trommelfilter, 2x Bakkishower, Profidrum BWB, 2x BlueEco 320. Quarantaine 2,5m3 met EA Pondsieve, Bakkishower, DMVario 20m3.

Perry

Drain komt ook op het riool dus fluchen kan
En die is maar 50

Bij onderhoud aan trommel kan ik het water laten zakken

Komt ook nog een wanddoorvoer 63 aanvoer trommel

Bas

Quote from: Perry on March 29, 2019, 07:56:09 AM
Drain komt ook op het riool dus fluchen kan
En die is maar 50

Bij onderhoud aan trommel kan ik het water laten zakken

Komt ook nog een wanddoorvoer 63 aanvoer trommel

Flushen op het riool is ten alle tijden beter, dan ben je meteen je vuil kwijt en ligt het niet in de trommel. Dus dat is top.

Water laten zakken kan natuurlijk altijd, maar als je het nu voor het kiezen hebt zou ik persoonlijk gaan voor een schuifkraan voor de trommel... Voor onderhoud, bij eventuele lekkage, noem maar op.  :) Zeker als je drainleiding maar 50 is, een schuifkraantje 63 of 75 kost de kop niet.

Succes met je project! Ik blijf m volgen!
Vijver 50m3 met Profidrum 65/40 trommelfilter, 2x Bakkishower, Profidrum BWB, 2x BlueEco 320. Quarantaine 2,5m3 met EA Pondsieve, Bakkishower, DMVario 20m3.

Noodle

Inderdaad gewoon een schuif er tussen.
Voor het flushen trek je dan puur aan het water van de bodemdrain, zonder schuif gaat het water ook vanuit de trommel terug dus minder flush.
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Perry

Daar heb je een punt

Ben aan het gedenken wat ik nodig heb een pvc  :P
Valt niet mee als je de trommel nog niet hebt staan  ::)

nico1012

ik zou ook kiezen voor afsluiters tussen je bak en trommel. Maar is een trommer niet een beetje overkill voor een bak die binnenstaat. Zie dat veel mensen het doen maar mij lijkt het niet nodig. Kunnen jullie aub aangeven waarom het nodig is. als het goed is heb je in deze bak alleen maar afval van de vissen zelf.

Groeten
Nico