Marujyu koifarm doitsu Karashigoi.

Started by Noodle, December 06, 2020, 20:39:22 PM

Previous topic - Next topic

Noodle

Ik ben al langer op zoek naar een echt mooi exemplaar. Tosai gekocht die het uiteindelijk net niet waren voor mij enz.
Bij Marujyu kweken ze weer met deze variëteit maar de oudste koi daarvan zijn nu nisai.
Dit exemplaar sprak me op film wel meteen aan.
De complete rijen schubben op zowel zijlijnen als op de volledige ruglijn waren wel een vereiste.
Je wil dan de koi toch nog wel even live zien of er geen hele grote losstaande schubben ergens anders op het lijf zitten wat storend zou kunnen werken. Ook dit laatste bleek gisteren hier in NL mooi in orde te zijn.
De kleur is donkerder dan de gemiddelde karashi, dat is even afwachten hoe dat buiten uit gaat pakken maar we hopen op een mooie egale koi.
Een bouw voor 90 cm zie ik ook niet in deze maar een nette 75 cm ben ik ook blij mee :)

Wat vinden we er van?
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Perry

Zeker een goede aankoop  :y:

Zwemt ze al thuis of nog bij A&A

Madinees

Prachtige kleur vind ik het, persoonlijk veel mooier dan die 'lichtere'. Heb zelf ook een zelfde kleur zwemmen maar dan met wat ginrin erop.

pascal

  Mooie doitsu Karashigoi ben heel benieuwd wat groei ontwikkeling zal zijn.

                                     :y:

Noodle

Quote from: pascal on December 06, 2020, 21:09:59 PM
  Mooie doitsu Karashigoi ben heel benieuwd wat groei ontwikkeling zal zijn.

                                     :y:

Ja, laten we hopen dat ie wat doortrekt.
Ik moet nog effe tijd maken voor de filmpjes..... ;D
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Noodle

KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Noodle

KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Perry