Vijver van Floris

Started by Floris, November 26, 2020, 17:49:44 PM

Previous topic - Next topic

Floris

Hallo iedereen, tijdje geleden aangemeld hier op het forum dus nu maar eens tijd om de vijver voor te stellen.

De vijver is gebouwd in 2009 en rond de 30 kuub. Als filter ben ik destijds begonnen met 2 lijnen. Hoofdlijn op 2 bodemdrains, met daarachter een sieve en beadfillter. Als 2e lijn op de skimmer en wanddrain een meerkamer filter met SB-BWB-japanse matten.

Met de jaren heb ik het één en ander aangepast en zijn de sieve en de bead  vervangen door een befil trommel onderwaterniveau en een BWB. Deze staat nu aangesloten op de 2 bodemdrains en de skimmer. Daar achter 2 blue eco pompen. Een 320 via een beekloop retour en een 900 4flow via 125mm direkt retour in de vijver.

Daarnaast heb ik het meerkamer filter nog steeds als 2e lijn lopen via de wanddrain. Deze loopt sinds 2015 op airlift.

Op het moment is de bezetting redelijk laag met 8 koi. De oudste vis is 22 jaar en 1  van de de eerste koi die ik kocht.

Ook de tuin is met de  tijd wat veranderd. In 2016 heb ik de beekloop er bij gebouwd en is alles steeds meer richting japanse stijl aangepast.

Ik ben van plan om bij de vlonder nog een boom bij te planten en deze in japanse stijl te snoeien en vormen.

Hier wat foto's van hoe het geheel er nu bij ligt.

Floris


Frans.s

Prachtig die vijver en tuin👌

Jan


Fredb


Madinees


Dennis

Schitterende tuin met vijver :y:

Bas42

Geweldig om te zien. In zo'n Japanse tuin heb ik het idee dat de koi toch nog net even wat mooier tot hun recht komen.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Albert-jan

Schitterende tuin hoor erg mooi gedaan  :y:
10m3 vijver met 9 koi.

Fredb

De vijver kwam mij bekend voor. Daar is heel veel werk verricht. Is het deze?

Fredb


Fredb

#11
Het zal super zijn als je hier ook wat foto's van de bouw kan laten zien. Of van de verbouwing van je filter.

Met een goed plan, en tijd, laat je zien dat je hele mooie dingen kan maken :y:

Floris

Dat heb je goed gezien Fred! :) Leuk om die foto's zo naast elkaar te zien ook.
Foto's van de bouw en filter ombouw moet geen probleem zijn denk ik. Zal eens even kijken wat ik kan opduiken.

En iedereen bedankt voor de leuke reacties :y:

Floris

Op verzoek de foto's van de bouw...

Floris