Vijver PeterKrimpen

Started by PeterKrimpen, May 06, 2020, 21:16:14 PM

Previous topic - Next topic

PeterKrimpen

Goedenavond allemaal, 

Leuk om weer een actief forum tegen te komen! Graag stel ik me ook even voor. Mijn naam is Peter , 29 jaar en ik kom uit Krimpen aan den IJssel.

Inmiddels 5 jaar geleden dat ik mijn eerste vijver gemaakt heb. En zowaar, ik heb nog steeds diezelfde vijver. Wel een keer het filter aangepast. 😉

Mijn vijver is 8 á 9 kuub. Van bodemdrain en skimmer, via de down under, naar de AEM Easy trommelfilter. Daar vandaan één retour direct naar de waterval en één retour via bewegend bed (gemaakt van vuilcontainer) met Kaldness retour de vijver in.

Afgelopen week heb ik wat foto's van m'n Koi gemaakt, omdat ik dit jaar met de Young Holland Koi Show mee wil doen. Super leuk zo online. Dat nam voor mij een flinke drempel weg om ook eens mee te doen met een koishow. Die foto's plaats ik dus ook gelijk maar even.

Groeten,
Peter

PeterKrimpen

En de rest van de Koi. Die laatste drie zijn trouwens te koop. (Wil < 1 vis per kuub, maar nieuwe Koi uitzoeken is zo leuk. 😁)

PeterKrimpen

Aan mijn vijver zien jullie wel dat ik er ondersteboven van ben om weer een leuk forum gevonden te hebben. Geen idee hoe ik dit kan draaien. Sorry als ik je een zere nek bezorg. 🙂

Albert-jan

Mooie strakke vijver en ook mooie koi hoor.

Waar heb je het rooster vandaan? Ik zoek ook nog zoiets ivm een kleine uk die hier rond hobbelt.
10m3 vijver met 9 koi.

Madinees

Quote from: Albert-jan on May 06, 2020, 22:02:59 PM
Mooie strakke vijver en ook mooie koi hoor.

Waar heb je het rooster vandaan? Ik zoek ook nog zoiets ivm een kleine uk die hier rond hobbelt.

Zeker een mooie vijver!

Ps. die roosters had ik ook op men oude vijver. Google eens op gepoedercoate dubbeldraadstaal matten.

Perry

Welkom hier en veel plezier

Frans.s


Budeltje

Welkom Peter.
Mooi om te zien dat je enthousiast bent over het forum.
Heb je in ieder geval weer af en toe eens wat leesvoer 😉

PeterKrimpen

Bedankt voor jullie reacties. Leuk om te lezen!

Quote from: Albert-jan on May 06, 2020, 22:02:59 PM
Waar heb je het rooster vandaan? Ik zoek ook nog zoiets ivm een kleine uk die hier rond hobbelt.

Dit zijn inderdaad gepoedercoate dubbeldraadstaal matten, zoals Madinees al aangaf. Is eigenlijk gewoon hekwerk. Een vriend van me heeft hier een mooi frame omheen gelast van RVS kokers . Dit leunt op plaatjes die ik aan de onderkant van de vijvverrand vast gekit heb. De kokers zijn net zo dik als de vijverrand, zodat het er precies mooi in valt. Het zijn er twee, zodat het nog een beetje handzaam is (al valt dat nog tegen, je tilt het er niet zo makkelijk alleen vanaf). Ben er erg blij mee. Er lopen hier twee kleine ukken rond die de vijver en vissen ontzettend interessant vinden.

Bas42

Welkom hier en laten we het met zijn allen lekker actief houden idd  :y: Dus schroom niet om vragen te stellen en kennis te delen. Mooie vijver trouwens met leuke vissen  :y:
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Albert-jan

Quote from: PeterKrimpen on May 07, 2020, 08:09:42 AM
Bedankt voor jullie reacties. Leuk om te lezen!

Quote from: Albert-jan on May 06, 2020, 22:02:59 PM
Waar heb je het rooster vandaan? Ik zoek ook nog zoiets ivm een kleine uk die hier rond hobbelt.

Dit zijn inderdaad gepoedercoate dubbeldraadstaal matten, zoals Madinees al aangaf. Is eigenlijk gewoon hekwerk. Een vriend van me heeft hier een mooi frame omheen gelast van RVS kokers . Dit leunt op plaatjes die ik aan de onderkant van de vijvverrand vast gekit heb. De kokers zijn net zo dik als de vijverrand, zodat het er precies mooi in valt. Het zijn er twee, zodat het nog een beetje handzaam is (al valt dat nog tegen, je tilt het er niet zo makkelijk alleen vanaf). Ben er erg blij mee. Er lopen hier twee kleine ukken rond die de vijver en vissen ontzettend interessant vinden.

Bedankt voor de info ga is zoeken naar een goed bedrijf.
10m3 vijver met 9 koi.