Recirculatie filter ivm medicatie

Started by Roelio, June 06, 2020, 09:57:41 AM

Previous topic - Next topic

Roelio

Hoe gaan jullie om met recirculatie van een filter bij medicatie zoals FMC? Hoe lang recirculeren, ammoniak toevoegen ja of nee. Etc. Ben benieuwd naar jullie ervaring.

Bas42

Quote from: Roelio on June 06, 2020, 09:57:41 AM
Hoe gaan jullie om met recirculatie van een filter bij medicatie zoals FMC? Hoe lang recirculeren, ammoniak toevoegen ja of nee. Etc. Ben benieuwd naar jullie ervaring.
Niet. Ik behandel eigenlijk altijd incl. Filter. Met KP merk ik zelfs dat mijn filter na de behandeling vaak beter functioneert als voor de behandeling en in ieder geval geen terugval kent. Zeker met trichodina of witte stip heeft het mijn voorkeur om het filter mee te behandelen. Maar besef dat er verschillende meningen hierover zijn. Maar het risico van het niet verwijderen van alle parasieten is mij te groot. Koi hebben vaak ook even tijd nodig om te herstellen en zijn na een behandeling vaak nog steeds kwetsbaar en dus gevoelig voor parasieten .... Wel heel matig voeren na een behandeling of zelfs een voetstap als de waterkwaliteit daarom vraagt. Het is ook sterk afhankelijk van welk middel is gebruikt.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter