ORP waarde van je vijverwater - De vuilwater indicator

Started by Theokoi1962, March 13, 2019, 11:24:45 AM

Previous topic - Next topic

Bram 3.0

Ervaring met de PCE testkit,
Accuratesse is het sleutel woord en een aantal kalibratievloeistoffen,bewaarvloeistoffen,vulvloeistof(o2 probe) en gedistilleerd water zijn noodzakelijk.
Kortom,wie wat wil weten,moet er wel wat voor doen.b.v. 2 punts calibratie (pH 7,pH 4) is O.K..3 punts beter (ph 10).
Geleidbaarheid controle vloeistof mV 468.
orp probe heb ik ook nog apart moeten aanschaffen(99 euri)
De bediening van de datalogger moet ook nog beter,ik vergat soms de data op te slaan op de SD kaart.(leeftijd?)
De data uitlezen op de computer is nog een klus voor de winter.
conclusie: Je weet veel meer van je waterkwaliteit, vandaag 9.30 uur,pH 7.58, orp 234, geeft een rH waarde van 29.86
Heb ook mijn Seneye systeem vernieuwd zodat ik de fluctuaties  van de pH (dag en nacht) kan monitoren.
Gr Bram 3.0
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

leontje89

Interessant onderwerp.

Met de orp meter heb ik nog geen ervaring. Ik heb er wel in alleen mijn vraag welke vloeistof heb je nodig om te ijken ?

Groetjes leon

Bram 3.0

Je kan de vloeistof kopen bij de fabrikant.b.v in mijn geval een fles met een vloeistof van 468 mV en daar ijk je je meter mee.
Controle vloeistof wordt het genoemd.
Gr.Bram 3.0
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0