News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Kohaku - Nogami

Started by Thijs, January 14, 2021, 12:48:29 PM

Previous topic - Next topic

Thijs

Hier mijn eerste serieuze aankoop van 2021:

Kohaku
Kweker: Nogami
Leeftijd: Nisai
Grootte: 42 cm

Ze sprak mij voornamelijk aan door de sigaarvormige maar stevige bouw en de voor mij aantrekkelijke kop.

Wat denken/verwachten jullie ervan qua groei en ontwikkeling?

https://youtu.be/KC9tDLviSfg

Noodle

Dit is natuurlijk gewoon showkwaliteit Thijs en zal dat op grote lengte ook nog zeker kunnen zijn!
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Stefan V

Prachtige vis!
Mooie kop inderdaad en super patroon!

Waar heb je haar vandaan?

Thijs

Koicentrum van Keulen, zag haar daar op de site staan en ik was al snel verkocht. 😅

Stefan V

Gaaf! snap wel dat je snel verkocht was, mooie vis! De lengte is nog niet spetterend voor een nisai maar dat wil niet altijd iets zeggen. Is die aangekocht als nisai door de dealer of is die als tosai naar nederland gekomen en zit die al een tijdje bij de dealer?
Ik had precies hetzelfde met een nogami kohaku 2 weken geleden, is ook aan mijn handen blijven plakken  8)

Thijs

Deze is als tosai van 30 cm naar NL gekomen afgelopen voorjaar. Ze heeft het hele jaar in een 2500 liter bak gezwommen, maar toch 12 cm gegroeid.

Stefan V

Dat verklaart inderdaad de mindere groei wel, maar 12 cm is zeker niet slecht! Bij mijn nogami nisai precies hetzelfde, is ook als tosai van 35 cm naar nederland gekomen en zit nu op zo'n 45 cm.
Ben heel benieuwd wat je nieuwe aanwinst gaat doen! updates zijn zeer welkom!

Thijs

Zal ik zeker doen, we kunnen de ontwikkeling eens vergelijken.
Hoewel ik denk dat die van jou misschien tot een andere prijsklasse behoort.

Perry

Gewoon een topper
Denk zelfs dat als die groter is het patroon mooier uit komt

Thijs

Ondertussen ben ik deze gaan ophalen. Jammer genoeg een man, maar dat maakt me weinig uit.

Voor een man is het wel echt een beer van een vis, hopelijk krijg ik er het maximale uit in mijn vijver.

Ik zal proberen binnen een paar maanden nog eens een update te geven, het is toch wel het pareltje van de vijver momenteel.

Perry

Mooie bouw laat die eind van het seizoen nog maar eens voorbij komen

Bas42

Alles is al gezegd over deze kohaku. Met name de stevige bouw en de karakteristieke kop spreken mij erg aan. Deze koi zal met lengte alleen maar beter worden. Veel plezier met deze vis.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

nico1012

prachtige vis Thijs.
Ga je veel plezier aan beleven