Plannen voor de nieuwe vijver

Started by Stefan V, May 14, 2020, 19:12:34 PM

Previous topic - Next topic

Met welk materiaal zal ik het gat rondom de bodemdrains egaal laten aflopen?

Stabilisatie zand (goedkoopste oplossing)
10 (62.5%)
Beton
6 (37.5%)

Total Members Voted: 16

Fredb


johnlith


Bas42

Robuust uitgevoerd zo te zien. Een heerlijk geisoleerd filterhok  :y:. Met de vijver zal het ook wel goed komen. Ik had overigens in dat filterhok ook gelijk een goede q-bak/opgroeivoorziening aangebracht. Daar ga je nog spijt van krijgen  ;)
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Remco

Je had over de leidingen. Als je bochten moet maken pak dan 45graden bochten ipv 90graden. Dit ivm de flow.
Verder mooi project hoor. Succes met de rest. Maar ook dat lukt
Hks 2019 voor het eerst mee gedaan,  ultrasieve -20000ltr pomp-bewegend bed - mattenkamer

Stefan V

Inmiddels is de isolatie ook geplaatst en zijn de waterleidingen richting de filterput aangesloten  :y:
Sandwichpanelen voor de vijver zijn ook in bestelling geplaatst en de graafmachine word binnenkort gehuurd voor het graven van de vijver.
Het begint al met al op te schieten nu!  :D

Fredb

Waar is die hoge doorvoer in dat t-stuk voor?

vakwerk :y:

Stefan V

Hi Fred,

Die invoer in de riolering is van de dompelpomp op de bodem van de filterput.
Aangezien de afvoer op 55  cm zit onder maaiveld en de put totaal 110 m diep is heb ik daar een pompputje gemaakt om water af te kunnen voeren.

Bas42

Quote from: Stefan V on February 22, 2021, 10:36:30 AM
Hi Fred,

Die invoer in de riolering is van de dompelpomp op de bodem van de filterput.
Aangezien de afvoer op 55  cm zit onder maaiveld en de put totaal 110 m diep is heb ik daar een pompputje gemaakt om water af te kunnen voeren.
Wel oppassen dat het water niet de kortste route gaat volgen en de dompelpomp het water terug het filter in gaat pompen .... Het ziet er allemaal wel heel netjes en doordacht uit. Daar ga je veel plezier aan beleven. Nu de vijver buiten nog  ;) 8)
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Stefan V


Wel oppassen dat het water niet de kortste route gaat volgen en de dompelpomp het water terug het filter in gaat pompen .... Het ziet er allemaal wel heel netjes en doordacht uit. Daar ga je veel plezier aan beleven. Nu de vijver buiten nog  ;) 8)
[/quote]

Tnx bas! Daar had ik inderdaad ook al over nagedacht en uitgetest natuurlijk.
Zit genoeg afschot in de afvoer dat het water alleen de goede kant op kan. En is een T stuk met interne bocht, water gaat wat moeilijker het hoekje om :P
En terugloop in de put heb ik afgedekt met een terugslagklep op de dompelpomp.  8)

Bas42

Quote from: Stefan V on February 22, 2021, 12:02:40 PM

Wel oppassen dat het water niet de kortste route gaat volgen en de dompelpomp het water terug het filter in gaat pompen .... Het ziet er allemaal wel heel netjes en doordacht uit. Daar ga je veel plezier aan beleven. Nu de vijver buiten nog  ;) 8)

Tnx bas! Daar had ik inderdaad ook al over nagedacht en uitgetest natuurlijk.
Zit genoeg afschot in de afvoer dat het water alleen de goede kant op kan. En is een T stuk met interne bocht, water gaat wat moeilijker het hoekje om :P
En terugloop in de put heb ik afgedekt met een terugslagklep op de dompelpomp.  8)
[/quote]
Had eigenlijk niet anders verwacht van jou  :D :y: :P
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Stefan V

We zijn inmiddels weer een heel stuk verder.

Foto's zeggen meer dan een stuk tekst, maar een korte toelichting kan misschien geen kwaad.

De schuur is aardig af (alleen de deur moet nog even geschilderd worden :))
Het gat voor de vijver is afgelopen week gegraven (zie foto), zo komen de contouren van de vijver al mooi in beeld.  8)

Beide 110 bodemdrains zijn aangelegd en naar de filterput gebracht. Tevens de leiding voor de skimmer 110 mm al gelegd en de 25 mm luchtleiding al naar buiten gebracht. Deze komen via wanddoorvoeren in de vijver terecht uiteindelijk.
De retouren moeten nog aangelegd gaan worden, deze worden ook beide 110 mm en zullen er dus 2 worden.

Morgen zijn de sandwichpanelen klaar en kan ik ze op gaan halen.
In de loop van de week zal ik deze in het gat gaan zetten. Het geheel komt volledig in de grond, dus echt dikke u profielen heb ik hiervoor niet nodig. Ik heb nu 1,5mm gegalvaniseerde profielen erbij besteld voor zowel onder als boven.

Het begint nu echt vorm aan te nemen  :D




Bas42

Netjes hoor. Nog steeds jaloers op je filterput in de garage. Daar ga je veel plezier aan beleven.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Fredb


Madinees

Ziet er goed uit, leuk om te volgen!

Perry