Mudpond Games 2020 | Tancho Sanke van Peter

Started by PeterKrimpen, May 18, 2020, 10:46:06 AM

Previous topic - Next topic

PeterKrimpen

35 cm. (Geen idee hoe ik de video kan opslaan vanaf Facebook en hier kan plaatsen. Kan iemand anders deze toevoegen?)

https://youtu.be/_44MQ_8p1u0

PeterKrimpen

Wil iemand zijn mening over deze vis geven? Ben wel benieuwd wat de experts er van vinden. (In mijn ogen ben je al snel een expert, dus schroom niet om te zeggen wat je er van vindt). 🙂

Perry

Mooie bouw en de spot oogt oog goed diep van kleur ik hou er wel van dat niet niet helemaal in het midden zit
Sumi is goed al zou ik bij een tancho sanke me storen aan het sumi op de kop

Stefan V

allereerst natuurlijk gefeliciteerd met je mooie aankoop!
Ik ben zelf wel een fan van tancho vissen. Ik had ook een tijde zitten kijken naar deze vis. Een goede body en redelijk in balans met de kop.
Wat ik minder vind, in tegenstelling tot perry, is dat de stip voor mij te ver in onbalans is op de kop. Dat vind ik normaal bij een maruten kohaku wat minder storend omdat er dan meer beni patroon op de vis is, maar bij een tancho stoort het me wel. Het sumi ligt verder mooi over de vis verdeeld, alleen dat ene puntje op de kop vind ik jammer. Op de foto oogt de kop wat geel, maar op de video lijkt dit een stuk minder te zijn.

Zeker een hele leuke vis om te zien ontwikkelen. Ik ben erg benieuwd wat het sumi nog gaat doen op deze vis in intensiteit.

Bas42

In de basis een prachtige vis en een sierraad voor je vijver. Zoals hieronder reeds door Perry en Stefan besproken blijkt patroon dus heel persoonlijk. Bij een tancho sanke vind ik dat de positie van de beni-spot dus tussen de ogen moet liggen zodat het patron op de kop mooi in balans is (liefst ook zo rond mogelijk maar daar zorgen ze in Japan wel voor ....). De koi mag wat mij betreft ook nog wat meer/zwaardere sumi-spots ontwikkelen waarbij ik de sumispot op zijn kop in het beni patroon persoonlijk weer helemaal niet storend vind. Maar besef wel dat als deze koi een perfecte tancho-spot zou hebben hij waarschijnlijk ook aanzienlijk duurder was geweest ....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

PeterKrimpen

Leuk om jullie mening te lezen. Bedankt!

Ik vind het ook een hele leuke Koi. Het Beni had ik ook liever perfect in het midden gehad, maar alle waar naar zijn geld. De Sumi in het beni vind ik ook totaal niet storend. Hoop dat er nog wat meer sumi doorkomt op z'n body. Verder vind ik hem een hele nette body hebben. En dat geel op z'n kop is in de video inderdaad veel minder. Hoop/verwacht dat dit nog verder wegtrekt met het dikker worden van de huid.

Ik ben benieuwd hoe hij in oktober is. En daarna zullen we elkaar natuurlijk op de hoogte houden!

Bas42

Dat is uiteindelijk wat telt; je moet zelf tevreden zijn en niets zo verschillend als smaak.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter