Mudpond Games 2020 | Sanke van Henri

Started by Croesmaster, May 11, 2020, 21:13:32 PM

Previous topic - Next topic

Croesmaster

Hierbij mijn Sanke die ik hoop ik zelf uit de mudpond kan halen in Oktober.  Aangekocht vanwege zijn stevige lange bouw en uitstekende huidkwaliteit maar ook door de garantie dat het een dame is. Heeft motoguru in de ene en tejime in de andere borstvin. Dit had ik graag anders gezien. Sahsi en kiwa voor een tosai prima in orde. Ben echt benieuwd hoe zich deze gaat ontwikkelen en hoop dat ze wordt zoals ik ze voor ogen heb.  8)

https://youtu.be/OIoA4GJZZ30

Bas42

Hele mooie vis Henry. Deze koi heeft alles in huis om uit te groeien tot een jumbo. Goede body met een mooie lange kop. Het feit dat het een female is Is nog een extra pre. Huidkwaliteit lijkt ook prima in orde. Als ik toch een paar puntjes mag noemen is het relatief grote oppervlak shiroij op de rug maar als hier nog wat sumi gaat ontwikkelen dan komt het qua balans helemaal goed. Daarnaast zie ik wat sumi op de kop bij de bek doorkomen. Maar als sanke fan kan deze koi mij zeker bekoren en kan qua ontwikkeling nog weleens verrassen. Mooie aankoop en het feit dat je hem zelf mag " oogsten" geeft natuurlijk helemaal een extra dimensie ....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Croesmaster

Dank je Bas. De vis is niet helemaal in balans, daar heb je gelijk in. Vooral de bouw en huidkwaliteit spreken me enorm aan. De ontwikkeling gaat haar verder maken of breken. We gaan het zien. Het zwart hoeft niet door te komen op de kop. In oktober gaan we het ervaren.  :D

WouterC

Een hele goede Sanke waarbij met name de bouw indrukwekkend is. Hele interessante vis!

Perry

Denk dat je hiermee een echte topper hebt gekocht

Croesmaster

Laten we het hopen. In oktober weten we al wat meer.  :D

Bas42

Quote from: Croesmaster on May 12, 2020, 07:15:38 AM
Laten we het hopen. In oktober weten we al wat meer.  :D
Zoals gezegd qua bouw en huidkwaliteit een topper. Voor in de vijver sowieso een blikvanger. Wat is er mooier als een imposante sanke in je vijver .... Dit project gaat helemaal goed komen verwacht ik  :y: :y:
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Noodle

KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Croesmaster

Thanks Noodle.  Nog steeds blij met de aankoop.  :)