Plannen voor de nieuwe vijver

Started by Stefan V, May 14, 2020, 19:12:34 PM

Previous topic - Next topic

Met welk materiaal zal ik het gat rondom de bodemdrains egaal laten aflopen?

Stabilisatie zand (goedkoopste oplossing)
10 (62.5%)
Beton
6 (37.5%)

Total Members Voted: 16

Stefan V

tnx heren! ik word er ook weer lekker enthousiast van als het een beetje opschiet  :y:
Vanavond probeer ik de panelen erin te zetten.

Floris

Goed bezig Stefan :y:
En het mooie weer komt er gelukkig ook weer aan. Klust toch altijd net ff wat lekkerder weg.

Bas42

Quote from: Stefan V on March 24, 2021, 10:28:48 AM
tnx heren! ik word er ook weer lekker enthousiast van als het een beetje opschiet  :y:
Vanavond probeer ik de panelen erin te zetten.
Herkenbaar. Met panelen krijgt je vijver pas echt vorm en dan ontstaat er automatisch honger naar water  ;). Succes met de werkzaamheden. Ik neem aan dat we tzt nog een officiele opening krijgen onder het genot van een echter Erdinger ....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Stefan V

Quote from: Bas42 on March 24, 2021, 21:16:23 PM
Quote from: Stefan V on March 24, 2021, 10:28:48 AM
tnx heren! ik word er ook weer lekker enthousiast van als het een beetje opschiet  :y:
Vanavond probeer ik de panelen erin te zetten.
Herkenbaar. Met panelen krijgt je vijver pas echt vorm en dan ontstaat er automatisch honger naar water  ;). Succes met de werkzaamheden. Ik neem aan dat we tzt nog een officiele opening krijgen onder het genot van een echter Erdinger ....

Lijkt me een strak plan Bas!

Stefan V


Perry

Schiet goed op  :y:
Kom binnenkort eens ff gluren  :D

wietzenu

11m3 - Kinshi High Tech Sieve - mini Trickle - NEXUS210 - 80ltr Helix BWB - EA Tempest

Bas42

Leuk man! Ik heb na de bouw van alle foto's een leuk fotoboekje gemaakt. Als er nu bezoek komt leuk om te laten zien .... Van mijn filterverbouwing ga ik dat ook weer doen.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Stefan V

En weer wat verder.
Zo is nu goed te zien hoe de vijver zijn ronde vorm gaat krijgen.

Komend weekend weer verder! 💪💪

Fredb


Perry


johnlith

begint iets te worden. goed bezig :y:

Bas42

Ziet er netjes uit. Kwaliteit is netjes voor elkaar. Het is tenslotte ook je 3e vijver  ;) dus verwachtingen zijn ook hoog.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Stefan V

Goedemiddag,

We hebben er weer een aantal uurtjes op zitten.
Bodemdrains toch even in het beton gemaakt. De flexrand eromheen gebouwt en de ronde hoeken dichtgezet met hardhout. Nog even met Andy kaak afgestemd over hoe en wat voor het leggen van de folie.

Nog maar 1,5 week en dan komt de folie  8)

Bas42

Goed bezig en blijf het idee met de aflopende rand erg mooi vinden  :y:. Veel succes met de laatste loodjes en zorg dat die filterput de komende weken ook klaar is zodat je direct kunt doorstarten als de folie erin ligt  ;)
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter