KOICAVE, MUDPOND GAMES 2020

Started by Noodle, April 24, 2020, 18:22:47 PM

Previous topic - Next topic

Noodle

NR 11 een ongesekste Sanke van 27 cm, prijs €680,-
Zeg maar wat je er van vindt!

https://youtu.be/zykvBravYys
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Bas42

Er is niet zoveel mis met deze sanke. Mooie lange kop, goede body en een mooi hi patroon. Vind alleen het sumi op het staartstuk wat zwaar aangezet en ben bang dat deze koi qua sumi ontwikkeling nog niet klaar is. Als het sumi nog verder door gaat zetten dan kan het een heel druk patroon worden en voor een sanke mogelijk een zwaar sumi patroon krijgen. Maar het kan ook zijn dat deze koi nog weleens kan gaan verrassen. Dus een klein gokje qua aankoop maar mogelijk weleens spijt als haar op mijn hoofd als we eind dit jaar bij de mudpound staan. Ben in de basis een echte sanke fan ....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Croesmaster

Quote from: Noodle on May 11, 2020, 19:49:35 PM
Hoi,

Alle kopers /deelnemers van harte gefeliciteerd!
Wel wil ik jullie verzoeken om per koi een nieuw topic aan te maken bij koiontwikkeling zodat we de vis vanaf nu tot st. Juttemis kunnen volgen.
Graag met de titel, bijv: Mudpond Games 2020, Sanke van Henri.

Bij voorbaat hartelijk dank

Done. Die van mij zojuist gepost bij Koiontwikkeling.  ;)

Perry

Quote from: Bas42 on May 11, 2020, 20:43:47 PM
Er is niet zoveel mis met deze sanke. Mooie lange kop, goede body en een mooi hi patroon. Vind alleen het sumi op het staartstuk wat zwaar aangezet en ben bang dat deze koi qua sumi ontwikkeling nog niet klaar is. Als het sumi nog verder door gaat zetten dan kan het een heel druk patroon worden en voor een sanke mogelijk een zwaar sumi patroon krijgen. Maar het kan ook zijn dat deze koi nog weleens kan gaan verrassen. Dus een klein gokje qua aankoop maar mogelijk weleens spijt als haar op mijn hoofd als we eind dit jaar bij de mudpound staan. Ben in de basis een echte sanke fan ....

Ben het gedeeltelijk met je eens
Maar ik denk dat er niet zoveel sumi bij gaat komen zodat het te zwaar word

Croesmaster

Als de vis groeit en het sumi blijft hetzelfde komt het er minder zwaar op te liggen. Maar of deze wijsheid opgaat weet ik niet.  :-*

Bas42

Quote from: Perry on May 11, 2020, 23:48:18 PM
Quote from: Bas42 on May 11, 2020, 20:43:47 PM
Er is niet zoveel mis met deze sanke. Mooie lange kop, goede body en een mooi hi patroon. Vind alleen het sumi op het staartstuk wat zwaar aangezet en ben bang dat deze koi qua sumi ontwikkeling nog niet klaar is. Als het sumi nog verder door gaat zetten dan kan het een heel druk patroon worden en voor een sanke mogelijk een zwaar sumi patroon krijgen. Maar het kan ook zijn dat deze koi nog weleens kan gaan verrassen. Dus een klein gokje qua aankoop maar mogelijk weleens spijt als haar op mijn hoofd als we eind dit jaar bij de mudpound staan. Ben in de basis een echte sanke fan ....

Ben het gedeeltelijk met je eens
Maar ik denk dat er niet zoveel sumi bij gaat komen zodat het te zwaar word
Dan zijn we het helemaal eens  ;). Of het sumi wel of niet verder doorzet is namelijk de gok. Als het patron blijft en het sumi zou zich nog wat versterken heb je een geweldige sanke. Groeipotentie lijkt hij wel te hebben. Maar ben misschien wat voorzichtig geworden vanwege een sanke (nissai) met één heel klein sumi spotje wat nu meer een showa lijkt te worden (jij kent hem wel ....). Als ik met name het staartstuk kijk is de vraag of het sumi al in vol ornaat is doorgekomen. Voor mijn gevoel gaat daar nog meer komen en trekt qua patroon de vis uit balans. Maar in oktober kunnen we het mogelijk al beter zien.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Noodle

Bocvenstaande koi nr 11 staat momenteel in optie!

ZONDAG 17 MEI!
Is de laatste dag dat u kunt inschrijven voor de KoiCave Mudpond Games. Dit in verband met de release van de koi in de mudpond in de week daarna.
De beschikbare koi zijn te vinden op de KoiCave Mudpond Games pagina, KLIK: https://www.facebook.com/groups/540498383302510/
Meer informatie is op te vragen via info@koicave.nl

GAME ON!
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Noodle

21 HOGE KWALITEIT TOSAI AAN DE START!
De inschrijvingen voor deze allereerste ronde van de Mudpond Games zijn gesloten en onderstaande koi zullen komende week voor enkele maanden in de Japanse mudpond verdwijnen. Erg spannend wat de resultaten dit najaar zullen zijn.
Met 21 deelnemers zijn de Mudpond Games nu al een groot succes te noemen. Blijf ons volgen want binnenkort hebben we nog wat kleine(re) verrassingen.
ENJOY KOI!
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Albert-jan

Had graag meegedaan maar helaas. Wel leuk om te gaan volgen  ;)
10m3 vijver met 9 koi.

WouterC

Heel mooi project, succes aan alle deelnemers! Ben benieuwd hoe jullie vissen uit de mudpond gaan komen.

Perry

Ben wel benieuwd of deze alleen of ook nog met andere de mudpond in gaan

Noodle

KoiCave Mudpond Games 2020|21, RONDE 2.

Ronde 1 van de Mudpond Games is met 21 deelnemende HQ en VHQ tosai zeker een succes
te noemen. Deze tategoi tosai waren zeker niet te duur maar kosten in sommige gevallen
wel veel geld. Veel prijsaanvragen liepen uit op opmerkingen dat dit toch te hoog gegrepen
was voor veel hobbyisten.

Wij hopen de ervaring om een koi op te laten groeien in de Japanse mudpond met zoveel
mogelijk hobbyisten te kunnen delen. Om deze reden zijn wij opnieuw in overleg gegaan met
Shigeyoshi. De vraag was; kan het goedkoper met nog steeds goede kwaliteit koi.
Marujyu koifarm is enthousiast over onze ideeën en heeft speciaal voor onze leden
afgelopen week een nieuwe meer betaalbare selectie gemaakt. Het betreft hier 59 tosai uit
de laatste selectie voor de mudpond, de zogenaamde tateshita.
Het reglement KoiCave Mudpond Games is net als op de eerste ronde van toepassing op
deze tweede ronde. Uitsluitend leden van de KoiCave kunnen deelnemen aan de Mudpond
Games. Lid worden is eenvoudig en kost €17,50.

• Er worden 3 prijsklassen gehanteerd €410,- €520,- of €630,- inclusief mudpond
kosten! Bedenk hierbij dat een dergelijke Azukari als dit normaliter €300,- kost,
exclusief de kosten van de koi.
• Deze tosai zijn uit een latere kweek waardoor de lengte op dit moment beperkter is,
21 tot ca. 28 cm.
• Deze tosai gaan daadwerkelijk de mudpond in, hiervan volgt verslag en film.
• Deze tosai verblijven tot het najaar in Japan en komen na de oogst naar Nederland.
• Deze aanbieding is inclusief opvang en quarantaine na aankomst in Nederland.
• Deze aanbieding is inclusief verblijf (indien gewenst) tot het voorjaar 2021.
• De prijzen zijn inclusief btw.
• De prijs is exclusief transportkosten vanuit Japan. Dit omdat de kosten afhankelijk
van de groei van de koi variabel zijn. Een indicatie van de maximale transportprijs
bedraagt 80 euro.

• LET OP: Deze tosai zijn uitsluitend te koop op 12, 13 en 14 juni 2020. Aansluitend
zullen de koi bij Marujyu Koifarm naar de Mudponds verhuizen.
Wilt u advies over aankoop of heeft u andere vragen over deze Mudpond Games dan kun je
te allen tijde terecht bij de organisatie.
Een kunt een koi aankopen door een mail te sturen naar info@koicave.nl
Verkoop is op basis van wie het eerst komt... dit ter beoordeling van de organisatie.
Succes!

~Azukari Terms and conditions (Dead guarantee & Female guarantee) by Marujyu koi farm~
De periode vanaf het moment van verkoop tot aan de oogst in het najaar is de periode voor de
'overlijdens garantie'. Lees alstublieft de regels en voorwaarden voor het geval er iets met u koi gebeurt
of als deze komt te overlijden in deze periode.
- U koopt een koi van 1 jaar oud die op dit moment op mijn farm verblijft.
- Dit voorjaar verplaatsen wij deze koi naar de mudpond. Het is helaas mogelijk dat uw koi komt te
overlijden of niet geoogst wordt in het najaar.
- Na bevestiging van een dergelijk feit keren wij een credit-coupon uit ter waarde van het
aanschafbedrag van de koi. Restitutie van de aankoopprijs is in dergelijk geval niet mogelijk.
Binnen 1 maand na de oogst in het najaar dient u te beslissen of u de koi naar Nederland haalt. Indien
de koi na de oogst langer dan 1 maand op onze farm verblijft, is Marujyu koifarm niet langer
verantwoordelijk en komt de 'overlijdens garantie' te vervallen. Een eventuele nieuwe azukari periode
voor dezelfde koi dient overlegd en goedgekeurd te worden door Marujyu. De 'overlijdens garantie' is
niet van toepassing op een azukari verlenging.
- Indien de koi overlijdt als gevolg van een natuurramp als een aardbeving, tyfoon of soortgelijke ramp
is de garantie niet van toepassing.
- De azukari periode is de tijd van aankoop door u tot het moment dat u of een vertegenwoordiger van u
de azukari resultaten heeft gezien en gecontroleerd.
- De garantie is niet van toepassing op misvormde body, vinnen, ontbrekende ogen, etc. Eveneens is er
geen garantie op verzwakt beni, verdwenen beni of de ontwikkeling van secundair hi.
Als deze problemen zich voordoen dan komen wij u echter tegemoet met een redelijke korting op een
volgende aankoop.
- Heeft u een koi aangekocht als 'guarantee female' en deze koi blijkt na de oogst een male te zijn dan
keren wij een credit-coupon uit ter waarde van het aanschafbedrag van de koi. Restitutie van de
aankoopprijs is in dit geval niet mogelijk.
U zult begrijpen dat het verblijf in een mudpond risico's met zich meebrengt. Wij van Marujyu Kofarm
zijn ervan overtuigd dat de mudpond goed is voor de koi en de eigenaren en veel plezier en ervaring met
zich meebrengt. De mudpond ervaring is moeilijk uit te leggen en wordt meestal pas begrepen door de
koiliefhebbers die hier ervaring mee hebben opgedaan. Marujyu wil u graag deze ervaring bieden. Wij
hopen op uw begrip voor bovenstaande regels en wensen u en uw medehobbyisten alle plezier met uw
koi en de koihobby!
Thank you.
From all staff of Marujyu koi farm.
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Albert-jan

Even bekeken maar als ik eerlijk mag zijn vind ik de kwaliteit vele malen lager als ronde 1.

Wellicht dat ik het verkeerd inschat maar het is wel een flink verschil zeg.
10m3 vijver met 9 koi.

Perry

Prijs is ook vele malen lager 😆
Prijs kwaliteit is wel goed zeker als je mudpond er af zou tellen

Noodle

Er zitten zeker mindere vissen bij, dat was bij ronde 1 ook. Het is zaak de beste er uit te halen en dan heb je denk ik kwaliteit voor meer dan redelijke prijzen. Mudpond erbij gaat je nergens lukken voor deze tarieven.
We beantwoorden hiermee de vraag van verschillende leden, er zijn er nu 8 verkocht uit deze serie.
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen