News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Hirasawa Chagoi nisai

Started by Stefan V, March 16, 2019, 15:09:22 PM

Previous topic - Next topic

Stefan V

Vandaag was ik toch maar even in Best gaan kijken naar de uitverkoop. :)
Ik had nog een lamp in mijn auto liggen voor Noodle die ik even af wilde geven en dan meteen maar even van de mogelijkheid gebruik gemaakt om nog wat rond te neuzen.

Ik ben al langere tijd op zoek naar een leuke eenkleurige koi, maar door mijn aankoop bij Tjaard voor de Matsue kohaku had ik het even op de lange baan geschoven.
Vandaag werd ik positief verrast door deze leuke chagoi die nog rondzwom in de verkoopbak. (kan ik me soms toch over verbazen wat er door veel mensen niet wordt uitgekozen  :o)
Dus vanaf vandaag ben ik ook de verzorger van deze leuke chagoi, welke begin april naar mijn vijver zal gaan verhuizen.

Kweker; Hirasawa
Leeftijd: Nisai
Lengte: 45 cm (vandaag gemeten)
Geslacht: 90% kans op vrouw

Ik vind het persoonlijk een nette vis met weinig minpunten, maar ik hoor natuurlijk graag jullie mening hierover.
Ik verwacht dat deze vis deze zomer lekker zal gaan groeien en ik zal dan ook de ontwikkeling blijven posten.




Stefan V


Bas42

Stefan ik kan weinig minpunten vinden behoudens de lengte versus leeftijd. Maar is het een jong nissai dan is de lengte weer heel netjes. Overigens krijgen ze bij de dealer niet volle bak voer waardoor de groei vaak achterblijft (kijk ook maar in de bak van de shiro's). Waarschijnlijk ook nog een hele nette prijs gehad dus een uitstekende aankoop. Ga je zeker geen spijt van krijgen.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Stefan V

Quote from: Bas42 on March 16, 2019, 15:15:41 PM
Stefan ik kan weinig minpunten vinden behoudens de lengte versus leeftijd. Maar is het een jong nissai dan is de lengte weer heel netjes. Overigens krijgen ze bij de dealer niet volle bak voer waardoor de groei vaak achterblijft (kijk ook maar in de bak van de shiro's). Waarschijnlijk ook nog een hele nette prijs gehad dus een uitstekende aankoop. Ga je zeker geen spijt van krijgen.

Hi Bas,

Ik ben er inderdaad heel blij mee!
De lengte zou inderdaad wat aan de lage kant zijn, maar tijdens de vijvertour dit jaar werden deze verkocht als jumbo tosai. :D
Dus ik denk een young nisai en weinig voer. We gaan hem lekker vetmesten  8)

Perry


Stefan V

Tnx Perry, gaat straks flink wat voer in 😁

WouterC

Zoals je het zelf al omschrijft, een hele schone nette vis inderdaad. Kan volgens mij alleen maar goed gaan komen met deze 👍

Stefan V

Laten we het hopen WouterC 8)
Ik zal haar voordat ze de vijver in gaat nog even goed fotograferen.

Madinees

#8
Zeker een mooie vis!

Ik heb ook een vis van Hirasawa gekocht (bij ***) die nu in een opgroeiproject zitten.
Omdat ik het leuk vind me er in te verdiepen viel het me op dat Hirasawa bekend staat dat zijn vissen pas op late leeftijd body ontwikkelen.
Het langgerekte bij jonge vissen schijnt dus een kenmerk te zijn?

Ps. ik ben absoluut nog geen kenner hoor!

Edit Noodle: dealernaam verwijderd.

Stefan V

Tnx! Super interessant om in de gaten te houden! Hij komt hier in een 12 kuub vijver dus verwacht geen jumbo vis ervan te maken, maar hoop er een mooie lengte van 65 cm toch wel uit te halen ooit :D

Bas42

Dat moet volgens mij wel lukken. Tot 65 cm zit er meestal wel in, zeker bij Chagoi.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Stefan V

Vandaag de chagoi opgehaald .
Nu eens kijken hoe die het gaat doen 😁

Stefan V


Perry


Croesmaster

Dit kon wel eens een hele grote worden Stefan. Goede aankoop.  :y: