Vijver van deglasblazer

Started by Deglasblazer, August 21, 2019, 21:48:28 PM

Previous topic - Next topic

Deglasblazer

Dag Koicave'rs

Het wordt tijd dat ik mijn vijver ook eens voorstel. Ik woon in Mol Belgie en heb de microbe goed te pakken. De afwerking van de vijver is nog niet volledig klaar maar ik ben al wel best tevreden

De eerste foto's zijn van 18/3/2017 en startte met het plaatsen van de droogzuiging. Laatste foto is van eind mei 2019.

Bas42

Kijk dat is een serieuze vijver. Bij de eerste foto had ik nog bedenkingen maar wat een mooie vijver is dat geworden. En een flink raam erin ..... Heb je ook nog wat foto's van de filterinstallatie?
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Fredb


Wendy1987

Wauw! Dat ziet er mooi uit zeg!!!
Kleine hobby koi houdster vol passie voor de vis!

Croesmaster

Ik ben niet zo van een raam in de vijver....maar hier is het raam wat het helemaal afmaakt.

Hele mooie vijver en tuin. Mag je trots op zijn.  :y: :y:

Deglasblazer

Mercikes allemaal! Vijver is nog zeker niet klaar, maar ik ben er al wel trots op.

Al een kleine voorstelling van de bouw van 1 van mijn filters.

Crielzeef 120cm, DompelUV, BWB, Japanse mat onbelucht en 2x collector airlift. Recente foto's komen nog.








Wendy1987

Das nog eens een mooie filter opstelling zo! Alles zo zelf gemaakt,  tof!
Kleine hobby koi houdster vol passie voor de vis!

Budeltje

Dit is oprecht een verrekte mooie vijver. Gepolyestert ziet er toch altijd ook goed uit he.

Flink bezig ook aan t filter zie ik. Is dit ter vervanging van het huidige filter dan? Of een aanvulling op? Aangezien er meer filters komen als ik het goed begrijp.

Deglasblazer

Quote from: Budeltje on August 24, 2019, 15:35:19 PM
Dit is oprecht een verrekte mooie vijver. Gepolyestert ziet er toch altijd ook goed uit he.

Flink bezig ook aan t filter zie ik. Is dit ter vervanging van het huidige filter dan? Of een aanvulling op? Aangezien er meer filters komen als ik het goed begrijp.

Hij draait nu al wel een paar maand en is ter vervanging van een meerkamerfilter. Momenteel heb ik ook nog een waterval welke gevoed wordt via de skimmers en dan nr ultrasieve en eindigt in een plantenfilter.

Volgende zomer wil ik zeker ook nog een grote trickle filter.

Gr

Deglasblazer

Quote from: Wendy1987 on August 24, 2019, 09:44:04 AM
Das nog eens een mooie filter opstelling zo! Alles zo zelf gemaakt,  tof!

Het maken van de filter heeft langer geduurd dan de vijver. Niet gemakkelijk om al die doorvoeren te polyesteren.

Ronny66

Deze vijver in wording ken ik wel je bent goed op weg Tim  :y:
Koi vijver 11 kuub
Filter Red Label Happy
Filterpanelen RVS 120 micron  en 40 watt amalgaam  pomp aquamax 12000 C
1bodemdrain - 1 skimmer

Perry


Remco

Mooi zo'n vijver met dat grote raam erin.
Hks 2019 voor het eerst mee gedaan,  ultrasieve -20000ltr pomp-bewegend bed - mattenkamer

MarioKoi

Koi vijver 60m3
DVS CL50 combi-trommel
Statisch+japanse mat