News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Wim's vijver.

Started by Wim, March 15, 2019, 13:57:19 PM

Previous topic - Next topic

Wim

Het was de bedoeling inderdaad om hem nog iets te vergroten. Maar toen ik bezig was vond ik het eigenlijk al snel groot genoeg.
Heb er een nieuwe verhoogde rand omheen gemaakt van ecolat. En zo is er 20cm water meer bijgekomen.
De vijver zelf is nu 5.80 x 3.10 en 1.70 diep.
Met het muurtje er nu omheen zijn de buitenmaten 6.00 x 3.50.
En er komt nog beplanting een stukje bestrating en wat ornamenten omheen.
Koivijver 18 kuub. Filter: Befil Trommelfilter 2.0 profi., bew. bed (510 L), met ingebouwde dompel uv 42watt. retour (22 kuub per uur) via airlift.

Fredb

kom maar op met de foto's. Gezien hoe het was, zal het nu ook weer mooi worden :y:

Bas42

Quote from: Wim on March 15, 2019, 20:19:46 PM
Het was de bedoeling inderdaad om hem nog iets te vergroten. Maar toen ik bezig was vond ik het eigenlijk al snel groot genoeg.
Heb er een nieuwe verhoogde rand omheen gemaakt van ecolat. En zo is er 20cm water meer bijgekomen.
De vijver zelf is nu 5.80 x 3.10 en 1.70 diep.
Met het muurtje er nu omheen zijn de buitenmaten 6.00 x 3.50.
En er komt nog beplanting een stukje bestrating en wat ornamenten omheen.
Mooie inhoud hoor, daar kun je serieuze koi in houden, gezien de schuine wanden houd je toch nog een dikke 20 m3 water over neem ik aan
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Wim

@ bas. Het is 18 kuub geworden.
Ik hoop het wel Fred. Moet eerst de kap er af hebben. Het muurtje is er eind vorig jaar omheen gemaakt om er toch weer een overkapping op te kunnen maken.
Muurtje moet nog gevoegd worden.
En dan kunnen er wat grote keien geplaatst worden. En dan nog de bestrating en afwerking.
Maar gaat nog wel even duren. Zit momenteel in de lappenmand. Galstenen en een ontstoken galblaas.
Valt niet mee hoor 50 worden.... :-[
Koivijver 18 kuub. Filter: Befil Trommelfilter 2.0 profi., bew. bed (510 L), met ingebouwde dompel uv 42watt. retour (22 kuub per uur) via airlift.

Bas42

Beterschap, dat zijn mindere berichten. Ben de 50ook gepasseerd maar ik hoop dat dat mij bespaart blijft
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Fredb

de tijd is geduldig Wim! Gaat vast goed komen :y:

en dat 50 worden, kan de beste overkomen :P

Wim

Koivijver 18 kuub. Filter: Befil Trommelfilter 2.0 profi., bew. bed (510 L), met ingebouwde dompel uv 42watt. retour (22 kuub per uur) via airlift.

Perry

Heb gelukkig nog ff te gaan  8)

Bas42

Waar je mee omgaat raak je mee besmet zeggen ze weleens Perry, dus pas maar op  ;)
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Wim

Ondertussen is de overkapping weer van de vijver af. Bij het verwijderen kwam ik een bijna opgelost lijk van een kikker tegen.
Ik heb nu 2 dagen Virkon toegevoegd om het water iets te zuiveren. En ik hoop dat de koi zo blijven zwemnen.
Mijn vijver wordt gefilterd met een trommel en een grote regenton van 510 liter met bewegegend-bed en een ingebouwde dompel uv van koshi. Flow wordt gemaakt dmv airlift.
De airlift draait op een Thomas 60 luchtpomp die ook de 2 beluchte drains van lucht voorziet. Mijn trommel is er eentje van Befil. De 2.0 versie met 192micron gaas. Ik heb deze getest voor Befil. En hij bevalt goed. Ondanks het grove gaas is het water helder.
Ik hoop dat hetcseizoen weer snel opstart en ik eindelijk de vijver zijn definitieve afwerking kan geven.
Koivijver 18 kuub. Filter: Befil Trommelfilter 2.0 profi., bew. bed (510 L), met ingebouwde dompel uv 42watt. retour (22 kuub per uur) via airlift.

jojokoi


Wim

Ondanks de pijn en medicijnen waar je high van wordt, toch af en toe iets aan de afwerking gedaan.
Lijkt al een heel stuk beter zo.
Koivijver 18 kuub. Filter: Befil Trommelfilter 2.0 profi., bew. bed (510 L), met ingebouwde dompel uv 42watt. retour (22 kuub per uur) via airlift.

Perry


J@@p


Bas42

Goede dingen hebben tijd nodig. Netjes afgewerkt  :y:
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter