News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Wim's vijver.

Started by Wim, March 15, 2019, 13:57:19 PM

Previous topic - Next topic

Wim

Hallo hier mijn vijvervoorstelling.
Ik ben in 1991 begonnen met een vijvertje van maar liefst 150 liter. Ik kocht toen een koitje van ongeveer 8cm voor 1.50 gulden.
Het beestje was zwart en had een oranje buik.
Jaren later wist ik oas dat de oficiele benaming voor die koi Karasu was.
De karasu zwemt hier nu nog steeds en is dus al 28 jaar oud.
Na de 150 liter kwam er een vojver van 1000 liter. Die snel werd vergroot naar 3500 liter.
Later ben ik achter het huis eentje van 10 kuub gaan maken. Ik had toen dus 2 vijvers.
Na verloop van tijd werd dat me teveel en heb ik alle koi naar achter gebracht en de vijver voor dicht gegooid. De vijver werd in 2007 nog eens vergroot naar 15 kuub. Toen kwam er rubber folie in. Daar kreeg ik na 5 jaar problemen mee doordat het spul erg ver was gekrompen. De achterwand van de vijver lag op het laatst zelfs 5cm lager dan de rest.
Vorig seizoen in juni is de laatste verbouwing geweest naar 18 kuub vijver die ik nu dus heb.
Van de beginjaren zijn geen foto's meer.
Maar ik plaats daarom maar iets recentere foto's.
Koivijver 18 kuub. Filter: Befil Trommelfilter 2.0 profi., bew. bed (510 L), met ingebouwde dompel uv 42watt. retour (22 kuub per uur) via airlift.

Wim

Koivijver 18 kuub. Filter: Befil Trommelfilter 2.0 profi., bew. bed (510 L), met ingebouwde dompel uv 42watt. retour (22 kuub per uur) via airlift.

Wim

Koivijver 18 kuub. Filter: Befil Trommelfilter 2.0 profi., bew. bed (510 L), met ingebouwde dompel uv 42watt. retour (22 kuub per uur) via airlift.

Fredb

Ha Wim! Ik herken je aan je vijver  :) :y:

Perry

Vraag me af hoe de karasu er nu bij zwemt en hoe groot die is geworden

Wim

De Karasu is niet groot geworden Perry.
Hij zit rond de 55 cm.
Koivijver 18 kuub. Filter: Befil Trommelfilter 2.0 profi., bew. bed (510 L), met ingebouwde dompel uv 42watt. retour (22 kuub per uur) via airlift.

Wim

Koivijver 18 kuub. Filter: Befil Trommelfilter 2.0 profi., bew. bed (510 L), met ingebouwde dompel uv 42watt. retour (22 kuub per uur) via airlift.

Wim

En zoals het nu treurig bij ligt.
Wel met een nieuwe overkapping. ;)
Koivijver 18 kuub. Filter: Befil Trommelfilter 2.0 profi., bew. bed (510 L), met ingebouwde dompel uv 42watt. retour (22 kuub per uur) via airlift.

Perry

Mooie plons 👍🏻
En nog ff en het kappie kan er weer af

Wim

Komende woensdag wordt een spannende dag. 8)
Koivijver 18 kuub. Filter: Befil Trommelfilter 2.0 profi., bew. bed (510 L), met ingebouwde dompel uv 42watt. retour (22 kuub per uur) via airlift.

Perry


J@@p

Mooie vijver Wim.  :y:

Jaap.

Wim

@Fred. Hallo Fred. (zag je reactie net pas)
@Perry. Heel misschien wel.
@Jaap. Dankjewel Jaap.
Koivijver 18 kuub. Filter: Befil Trommelfilter 2.0 profi., bew. bed (510 L), met ingebouwde dompel uv 42watt. retour (22 kuub per uur) via airlift.

Fredb

Ha wadapatja! En dat ik je vijver mooi vind wist je al :y:

Bas42

ALs ik je foto's weer zie bekruipt mij weer het gevoel dat als je eenmaal aan het graven bent je denkt een wereldplas te hebben en als de folie is aangebracht, water is aangevuld en de rand is afgewerkt lijkt hij altijd een stuk kleiner .... en dan heb je direct spijt dat je niet nog een metertje hebt bijgepakt. Maar leuke vijver!
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter