News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

welke zuurstofmeter?

Started by Dennis, January 19, 2020, 11:34:13 AM

Previous topic - Next topic

Madinees

Ik denk dat zuurstof meten met een druppelset niet meevalt. Kan het alleen niet goed onderbouwen, wel vaak gehoord.
Zelf twijfel ik nog, denk helemaal om te gaan naar ORP/Redox. Als je Redox waarde hoog is dan is het eigenlijk niet relevant meer om opgeloste zuurstof te meten.

Eens?

Croesmaster

Met een druppelset heb je een goede indicatie qua zuurstof. Ik ben er na 1 week al achter dat je met een digitale zuurstofmeter exact weet waarover je praat en wat je aan het doen bent. Met name met de hoeveelheid zuurstof die daadwerkelijk in je vijverwater aanwezig is.
Ook de gevolgen van de veranderingen in je vijver of filtersysteem kan je exact aantonen qua gehalte. Niet alleen met O2 maar ook je PH en ORP zie je meteen de verschillen. Je merkt dus aan je waarde of je goed bezig bent of  niet.

Bas42

De ORP_meter heb ik al bested en heb de zuurstofmeter nu boveaan mijn verjaardagslijstje geplaatst (14 mei). Dus dat zou normaliter goed moeten komen  :y: :).
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

ricardovw

Is er al een aanschaf gedaan en zo ja wat was de deal? Ik ben ook op zoek en zou graag meedoen.

Dennis

Ik heb er nog geen aangeschaft,volgende maand zit in de planning :),het zal de mw 600 gaan worden,die is nog een beetje betaalbaar,dus als er nog meer liefhebbers zijn kunnen we misschien nog een dealtje sluiten.

ricardovw

ok, ik ook. Mocht je ook interesse hebben, hier graag melden. Dan kan ik even contact opnemen wat de mogelijkheden zijn.

Dennis


Bas42

Ik heb gisterenavond nog contact gehad met Stefan Koster. Als je er meerdere besteld kan hij wat met de verzendkosten vanuit Tsjechië. Hij kan de MW600 dan aanbieden voor een bedrag van 195,-. Dat is volgens mij een hele nette prijs. Wel aangeven dat je van de koicave bent aangezien de koicave korting reeds is ingerekend. Ik heb mijn meters inmiddels binnen dus doe niet mee deze ronde maar ben wel tevreden over de gebruiksvriendelijkheid van het spul. Daarnaast een paar keer rechtstreeks contact gehad met Milwaukee en krijg ook keurig respons op mijn vragen.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Madinees

Ik doe ook mee. Hoe gaan we dat aanpakken?

Perry

Ik doe denk ik ook gewoon mee en wil het best regelen met Stefan Koster
En kijken wie er allemaal interesse hebben

ricardovw

Als eenieder zich hier meld, dan inventariseer ik het en neem ik contact op.

Perry

Doe ook mee

Heb al contact gehad met Stefan

PeterKrimpen

Had hem zelf toevallig laatst al besteld bij Stefan. Met een beetje mazzel ligt 'ie nu thuis op me te wachten. Leuk om wat mee te testen!

Perry

Heb contact gehad met Stefan Koster

Bij voldoende animo kunnen we voor CAVE LEDEN  195 € aan houden

Geef hieronder even kort en duidelijk aan JA IK DOE MEE 

Perry

Perry
Ricardo Vw
Madinees
Dennis