News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

welke zuurstofmeter?

Started by Dennis, January 19, 2020, 11:34:13 AM

Previous topic - Next topic

Dennis

Ik meet nu mijn zuurstof met de druppel test van jbl,maar ik vind die niet nauwkeurig genoeg.
Nu wil ik een digitale zuurstof meter aanschaffen,maar ik kom ze tegen van rond de 200 euro tot 700/800 euro,heeft iemand hier ervaringen met zuurstofmeters en welke raden jullie dan aan of af?
Alvast bedankt.

Madinees

Quote from: Dennis on January 19, 2020, 11:34:13 AM
Ik meet nu mijn zuurstof met de druppel test van jbl,maar ik vind die niet nauwkeurig genoeg.
Nu wil ik een digitale zuurstof meter aanschaffen,maar ik kom ze tegen van rond de 200 euro tot 700/800 euro,heeft iemand hier ervaringen met zuurstofmeters en welke raden jullie dan aan of af?
Alvast bedankt.

Ik heb me er ook wel eens in verdiept.

Heb er nu een via Aliexpress (vergeet niet dat we echt zuurstof niet 3 cijfers achter de komma moeten meten).
Daar heb ik volgens mij indertijd iets vna 70 euro voor betaalt en werkt redelijk. Alleen het calibreren was wat lastig.
Een goede meter is verder de MIlwaukee MW600 en nog redelijk betaalbaar.

Zelf ga ik dit jaar kijken of ik continue mijn zuurstof kan meten via Domotica daar de beluchting op kan aanpassen.

Madinees

Daarnaast goed dat je je zuurstof gaat meden! Ik zou ook TDS of ORP gaan meten als je dat nog niet doet.
Er zit veel relatie tussen de hoeveelheid zuurstof en de hoeveelheid vervuiling, vaak wordt er vooral aan beluchten gedacht maar het afvoeren van vuil heeft zeker ook veel effect.

nick22

milwaukee mw600 is een fijne meter

Dennis

Ik heb vorig jaar al een tds meter aangeschaft ook van Milwaukee geloof ik,maar bedankt voor de tip :y:
Heb je zelf ervaringen met die meter nick?

nick22

Ja ik had deze meter een aantal jaren terug . veel metingen mee gedaan en ondertussen is deze al verkocht
ik was er tevreden over. sommige dealers verkopen deze meters  en er zijn nog wat hobbyisten in mijn vriendenkring die deze meter ook gebruiken.
zo heel soms leen ik hem nog eens

Dennis

Oke,dan zal ik daar eens naar rondkijken :y:

Croesmaster

Ik heb afgelopen najaar ook de milwaukee mw600 aangeschaft. Ik mag geen dealers noemen dus bij interesse stuur me een PB. Deze firma adverteert er regelmatig mee op FB.

Ik heb er zelf nog te weinig ervaring mee maar op aanraden deze aangeschaft. Aankomend jaar ga ik het ervaren.

Dennis

Dealer uit Nunspeet?daar heb ik ze wel voorbij zien komen.

Madinees

Ik heb nu een relatief goedkope vanuit China die ik twee jaar heb gebruikt.
Calibreren is echter een drama en moet redelijk vaak gebeuren.

Hoe is dit bij deze MW600?

Croesmaster

Calibreren is super eenvoudig, er is zelf een engelstalig youtube filmpe van. Het gebruik is ook heel makkelijk. Ik heb nog niet veel gemeten want ik heb hem vorige week pas gecalibreerd, maar ik ben er zeer te spreken over.

Bas42

A&A verkoopt ze ook en als je collectief meerdere meters koopt is er ook nog over de prijs van de meters te praten. Je krijgt sowieso korting aangezien hij een vriend van de cave is ....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Dennis

Als er nog meer liefhebbers zijn voor deze meter,dan kunnen we misschien nog een leuk dealtje sluiten,Bedankt voor de tip Bas :y: Dan moet ik nog wel ff lid worden :)

Fredb


Albert-jan

Quote from: Dennis on April 05, 2020, 17:36:41 PM
Als er nog meer liefhebbers zijn voor deze meter,dan kunnen we misschien nog een leuk dealtje sluiten,Bedankt voor de tip Bas :y: Dan moet ik nog wel ff lid worden :)

Ligt aan de prijs inderdaad, zuurstof is wel een mooie toevoeging inderdaad om te gaan meten. Doe het nu nog met JBL druppels, geeft op zich een goede indicatie vind ik.
10m3 vijver met 9 koi.