Koichallenger 3 van Stefan V

Started by Stefan V, April 13, 2019, 14:47:36 PM

Previous topic - Next topic

Stefan V

Vandaag heb ik voor de voorjaarsupdate mijn challenger eens in de blauwe bak geschept.
Opzich was ik niet verrast door de vis aangezien ik er deze winter geen kap op gehad heb en hem dus continue heb kunnen monitoren.

De vis heeft sinds de start buiten in de vijver gezeten.
De shiro welke koi nummer 81 had bij de selectie zwem nu dus ongeveer 1 jaar bij mij in de vijver.
Bij de start had hij een lengte van 23 cm. Voor we de winter in gingen was de vis ongeveer 36 cm. Vandaag bij het bowlen van de vis kwam de lengte ongeveer op 39 cm uit.
Waarbij ik moet zeggen dat ik niet ontevreden ben over de ontwikkeling van de vis.



Wat ik wel jammer vind is de gele gloed over het wit heen. Het lijkt erop dat die nu witter aan het worden is, maar dat kan ook zijn dat ik dat te graag wil zien :-\
Ik ben nu begonnen met voeren van JPD all season voer en ga vanaf eind april begin mei over op steviger voer.
De water temperatuur is nu 9,9 graden en is dus weer wat gezakt ten opzichte van begin van de week.

Hieronder nog 2 foto's van de vis waar ik toch wel enorm blij mee ben.

Ik hoor natuurlijk graag jullie mening.


Stefan V


Bas42

Ook hier een hele spannende koptekening. Het staartstuk mag nog wat sumi krijgen om de vis qua patron meer in belans te brengen. Is ook nog wat gelig maar met het stijgen van de temperature kan deze vis qua ontwikkeling nog wel wat stappen zetten.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Stefan V

Vandaag weer op de foto!
Leuke ontwikkeling van 23 naar 44 cm! Heeft al de tijd in de vijver gezeten en niet in een groeibak.
Mag nog wat sumi bijkomen achterop maar de gele gloed is al een stuk minder! 😁 ik ben tevreden over de ontwikkeling met de middelen die ik had voor deze challenge!
Nu ga ik verhuizen en mag deze shiro mooi mee naar het nieuwe huis.  :P

Bas42

Achterop lijkt idd nog wat sumi door te komen. Deze vis gewoon jaarlijks blijven updaten. Deze kan de komende jaren nog weleens verrassen. Als de gele gloed verder weg trekt en het sumi aan de achterzijde nog wat zwaarder mag worden heb je echt een hele leuke shiro.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter