Probleem, filter drooggelopen

Started by Madinees, April 28, 2020, 19:32:57 PM

Previous topic - Next topic

Madinees

Waar haal je dat? Gewoon die uit de supermarkt?

Budeltje

Mijn pompen hebben ook een doorloop beveiliging. Maar doordat ze het water naar boven pompen valt dat terug. Waardoor de pomp weer water heeft en dit weer naar boven stuurt.
Dat proces herhaalt zich tot ik er bij uit kom. Ik hoor de pomp dan ook steeds opnieuw aanslaan.
Dat is het teken dat de doorloop beveiliging wel werkt.

Weet niet hoe het bij jou klonk, maar misschien heb je hier iets aan.

Bas42

Heb je zelf ervaring met citroenzuur Henry? Is wel een geode tip. Met name als het de bruinsteen verwijderd na een KP-behandeling. Dat is zo'n smerige troep. Zelfs na toedienen waterstofperoxide.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Madinees

Quote from: Budeltje on May 01, 2020, 08:44:39 AM
Mijn pompen hebben ook een doorloop beveiliging. Maar doordat ze het water naar boven pompen valt dat terug. Waardoor de pomp weer water heeft en dit weer naar boven stuurt.
Dat proces herhaalt zich tot ik er bij uit kom. Ik hoor de pomp dan ook steeds opnieuw aanslaan.
Dat is het teken dat de doorloop beveiliging wel werkt.

Weet niet hoe het bij jou klonk, maar misschien heb je hier iets aan.

Tnx, denk dat het ook zo gebeurt is. Daardoor hebben de pompen het denk ik ook overleeft.
Ga het wel aanpassen dit weekend. Dubbel stopcontact maken op de uitgang van de trommelcontroller.
Heb toch stopcontacten te kort in men put, dus twee vliegen in 1x klap. Zeg ik altijd dat ik energiezuinig vijver heb ik denk wel 10 stopcontacten ;-)

Bas42

Quote from: Madinees on May 01, 2020, 09:28:43 AM
Quote from: Budeltje on May 01, 2020, 08:44:39 AM
Mijn pompen hebben ook een doorloop beveiliging. Maar doordat ze het water naar boven pompen valt dat terug. Waardoor de pomp weer water heeft en dit weer naar boven stuurt.
Dat proces herhaalt zich tot ik er bij uit kom. Ik hoor de pomp dan ook steeds opnieuw aanslaan.
Dat is het teken dat de doorloop beveiliging wel werkt.

Weet niet hoe het bij jou klonk, maar misschien heb je hier iets aan.

Tnx, denk dat het ook zo gebeurt is. Daardoor hebben de pompen het denk ik ook overleeft.
Ga het wel aanpassen dit weekend. Dubbel stopcontact maken op de uitgang van de trommelcontroller.
Heb toch stopcontacten te kort in men put, dus twee vliegen in 1x klap. Zeg ik altijd dat ik energiezuinig vijver heb ik denk wel 10 stopcontacten ;-)
Interessante stelling: een energiezuinige koi-vijver. Wist niet dat die bestonden. Wordt nog altijd meewarig aangekeken als ik mijn stroomverbruik moet opgeven ....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Croesmaster

Quote from: Madinees on May 01, 2020, 08:24:53 AM
Waar haal je dat? Gewoon die uit de supermarkt?

Bij Holland & Barret. Deze heb ik. werkt goed.

Croesmaster

Quote from: Bas42 on May 01, 2020, 09:04:35 AM
Heb je zelf ervaring met citroenzuur Henry? Is wel een geode tip. Met name als het de bruinsteen verwijderd na een KP-behandeling. Dat is zo'n smerige troep. Zelfs na toedienen waterstofperoxide.

Ja. Na mijn laatste KP behandeling zat mijn filterdoek onder de bruinsteen. Wat een ellende was dat. Met citroenzuur keurig weggekregen.

Madinees

Quote from: Bas42 on May 01, 2020, 11:02:29 AM
Quote from: Madinees on May 01, 2020, 09:28:43 AM
Quote from: Budeltje on May 01, 2020, 08:44:39 AM
Mijn pompen hebben ook een doorloop beveiliging. Maar doordat ze het water naar boven pompen valt dat terug. Waardoor de pomp weer water heeft en dit weer naar boven stuurt.
Dat proces herhaalt zich tot ik er bij uit kom. Ik hoor de pomp dan ook steeds opnieuw aanslaan.
Dat is het teken dat de doorloop beveiliging wel werkt.

Weet niet hoe het bij jou klonk, maar misschien heb je hier iets aan.

Tnx, denk dat het ook zo gebeurt is. Daardoor hebben de pompen het denk ik ook overleeft.
Ga het wel aanpassen dit weekend. Dubbel stopcontact maken op de uitgang van de trommelcontroller.
Heb toch stopcontacten te kort in men put, dus twee vliegen in 1x klap. Zeg ik altijd dat ik energiezuinig vijver heb ik denk wel 10 stopcontacten ;-)
Interessante stelling: een energiezuinige koi-vijver. Wist niet dat die bestonden. Wordt nog altijd meewarig aangekeken als ik mijn stroomverbruik moet opgeven ....

Lol inderdaad

Madinees

Quote from: Croesmaster on May 01, 2020, 11:11:56 AM
Quote from: Madinees on May 01, 2020, 08:24:53 AM
Waar haal je dat? Gewoon die uit de supermarkt?

Bij Holland & Barret. Deze heb ik. werkt goed.

Tnx, ga ik proberen!

Croesmaster


Albert-jan

Paar zonnepanelen leggen scheelt best veel. Hier overdag de meter vaak op 0W met maar 6 panelen 😁
10m3 vijver met 9 koi.

Madinees

Het lijkt eind-goed-al-goed te zijn:

- Filter spoelt om de 15 minuten nu, stuk minder alg. Denk dat dit de belangrijkste reden is geweest. Ik ben sinds een week of 4 begonnen mee voeren, filter is opgestart en heeft rol van algenover genomen. Wat een massale algensterfte tot gevolg heeft gehad.

- Waterwaardes gekeken, ammonia en nitriet verwaarloosbaar laag.

- Voor de zekerheid maar een dubbel stopcontact gemaakt voor mijn 2 pompen en deze nu wel op de uitgang van de controller van de trommel aangesloten. Stoppen ze zeker als het nog eens gebeurd.

Bedankt voor de tips.

Croesmaster

Fijn om te horen. En vanzelfsprekend proberen we iedereen te helpen om zijn "probleem" op te lossen.
;) :y: