Opgroeibak project

Started by Perry, March 01, 2019, 22:43:14 PM

Previous topic - Next topic

Perry

Mijn Pa en ik hebben een polyester bak van een kub of 4 gekocht en die zullen we binnenkort gaan plaatsen.
We willen tosai op gaan kweken en kijken wat het zal worden.
Zal hier het hele gebeuren bij gaan houden en wellicht wat vragen stellen.

Set zal bestaan uit

Polyester bak van 200x200x110
Klein trommeltje
Trickel filter

J@@p

Succes met het project.

Jaap,

Perry

Uit het drainputje komt 1 leiding van 50 zou dat genoeg zijn ???

Andere opties

Optie 1
direct waar de 50 de bak uit komt vergroten naar 110

Optie 2
Vergroten naar 63 zou wellicht net kunnen

Optie 3
Een 50 erbij maken en die samen laten konen op een 110

Optie 4
Zijdrain maken en ook aansluiten op de trommel (geloof 2 ingangen)

Bas42

Ik heb hier ook een rond 50 mm als bodemdrain en volgens mij moet dat voldoende zijn om ca 3-4 m3 per uur te verpompen zodat je de inhoud  minimaal 1x per uur rond pompt. Zijdrain bijplaatsen kan altijd als je niet tevreden bent over de capaciteit. 2 bodemdrains is niet handig. Rond 110 lijkt me overkill en veroorzaakt alleen maar bezinksel in het leidingwerk. Ik zou dus starten met 1 bodemdrain en indien wenselijk later eventueel nog een zijdrain bijplaatsen of vergroten naar rond 63 mm als dat nu al mogelijk is.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

M@rk

Ha Perry. Denk dat je het zaakje gravity wilt aansluiten, ik zou er een drain 110 inmaken. Had ik mijn 1400 liter bak ook al.

M@rk

Bij het afbreken geen bezinksel gevonden.

Bas42

Als je hem goed kunt spoelen hoeft dat idd geen probleem te zijn. Maar dan wel zorgen dat je een goede spoelvoorziening hebt. Maar tot ca. 4-5 m3 bak kun je ook prima volstaan met een rond 50 of 63 mm bodemdrain.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry

 Denk dat ik hem meteen ga proberen te vergroten 
En de bak moet ook leeg kunnen dus spoelen op het riool gaat dan ook lukken

nico1012

succes met de bouw. Als ik me niet vergis had je toch al een best goed draaiende quarantaine opgroei bak.

Perry

Heb thuis een kleine bak van ongeveer 1 kub
Deze is een stuk groter en komt bij mijn pa te staan

Croesmaster

Succes met je plannen. Aan je inzet en kennis zal het niet liggen. Ik kom graag kijken als je de vissen eenmaal hebt zwemmen.

Perry

Komt goed
Heb er gruwelijk veel zin in en heb elke dag weer spinsels in mijn hoofd met wat en hoe
Tot koppijn aan toe  :-[

Bas42

Alleen het voorspel met plannen maken is al leuk. Plannen worden steeds verder verbeterd. Succes man  :y:
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry

Moet alleen wachten op alle spullen  >:( >:(

Noodle

Quote from: Perry on March 15, 2019, 19:33:34 PM
Moet alleen wachten op alle spullen  >:( >:(

Die bak is morgen wel leeg....  8)
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen