Matsue Tancho Kohaku van Bart.

Started by Bart van Manen, March 03, 2019, 12:09:39 PM

Previous topic - Next topic

Bart van Manen

Hierbij stel ik mijn gereserveerde vis even voor.
Een mooie tancho J123


Perry

tis dat ik al een kleine tancho heb anders had ik deze gereserveerd

Croesmaster

Ik vind Tancho een geweldige vis en mag eigenlijk niet ontbreken in je vijver, mits je echt een goede hebt. Ik zeg daarmee niet dat dit slechte vissen zijn. Tjaard heeft er meer kijk op dan ik. Ik wil alleen mijn eigen ervaring delen met jullie.
Ik heb verschillende tosai Tancho's aangeschaft waarvan de stip perfect rond was (gesneden uiteraard) en het shiroji spierwit.  Wordt de vis ouder dan begon de ellende. Of de stip vervaagd of het shiroji loopt terug en je krijgt een vis waarvan je denkt, wat een ellende. Het zijn vaak stressvissen.
In veel gevallen zijn Tancho's slechte kohaku's waar Tancho's van gemaakt zijn zodat ze verkoopbaar zijn. Ik ben ermee gestopt om Tosai aan te schaffen. Vanaf Sansai heb je een beter beeld, maar daar is de prijs dan ook na.

Bas42

Van Tjaard heb ik idd begrepen dat het snijden van de tancho-plek kwalitatief ook verschillen kent (de ene kweker doet dat beter/ zorgvuldiger dan de ander). Feit is dat nagenoeg alle tancho's en maruten wel gesneden zijn .... Kans op secundair hi is derhalve ook groter. Maar een wegtrekkende tancho vlek staat wat mij betreft los van het snijden van een koi. Er zijn ook voorbeelden genoeg van go-sanke die het hi verliezen in de loop der jaren.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry

Quote from: Croesmaster on March 07, 2019, 07:27:56 AM
Ik vind Tancho een geweldige vis en mag eigenlijk niet ontbreken in je vijver, mits je echt een goede hebt. Ik zeg daarmee niet dat dit slechte vissen zijn. Tjaard heeft er meer kijk op dan ik. Ik wil alleen mijn eigen ervaring delen met jullie.
Ik heb verschillende tosai Tancho's aangeschaft waarvan de stip perfect rond was (gesneden uiteraard) en het shiroji spierwit.  Wordt de vis ouder dan begon de ellende. Of de stip vervaagd of het shiroji loopt terug en je krijgt een vis waarvan je denkt, wat een ellende. Het zijn vaak stressvissen.
In veel gevallen zijn Tancho's slechte kohaku's waar Tancho's van gemaakt zijn zodat ze verkoopbaar zijn. Ik ben ermee gestopt om Tosai aan te schaffen. Vanaf Sansai heb je een beter beeld, maar daar is de prijs dan ook na.


Ben ik het wel mee eens maar toch zwemt er een mini tancho hier in de vijver

Noodle

Selectiefilmpje aan de startpost toegevoegd.
Proficiat met deze prijswinnaar Bart. ;)
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Bart van Manen


Noodle

KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen