Help mijn vijver is niet meer recht

Started by pascal, November 29, 2020, 20:49:43 PM

Previous topic - Next topic

pascal

In 2011 heb ik mijn huidige vijver gebouwd 4mtr lang 2mtr breed 180cm diep 3d zak van 4everflex folie en een bekisting van hardhout(azobe)
Heel langzaam werd de 247cm breed en dan breek ook en ineens de paniek uit.
Maar gelukkig ben ik vrij eigenwijs  ;) met de hulp van een paar houtklemmen van 3mtr lang is hij weer recht geworden.
Als versteving zitten er nu 2 hardhouten kragen om de ombouw heen.

Perry

Mooi opgelost

Verwacht je dat de balken het lang vol gaannhoudennofngaan doenlijk krom trekken ?

pascal

jawel deze houden het wel een paar jaartjes vol.

Perry


Fredb


Leon77

Mocht je toch nog zien dat er beweging in zit kan je er nog stalen u-profiel overheen maken van 4 a 5 mm dik. Gaat dan helemaal geen kant meer op

Remco

Das mooi stukje na buiten gekomen. Hoe is het met de folie gegaan? Komt wel meer spanning op te staan dan. Epdm heeft n bepaalde rek word er gezegd, maar hoe zit het eigenlijk hiermee? Als ik bij mezelf kijk hoe het folie nog onder de rand weggetrokken is was ik benieuwd hoeveel het kan hebben.
Hks 2019 voor het eerst mee gedaan,  ultrasieve -20000ltr pomp-bewegend bed - mattenkamer

Bas42

Ik had dit idd al eerder gezien. Tock kanp. Die klemmen zien er niet heel robuust uit maar schijnbaar sterk genoeg om de wanden weer naar elkaar toe te krijgen. Bijzonder. Waar heb je deze klemmen gehaald?
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter