News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Koi vijver bvm

Started by Bart van Manen, June 24, 2019, 17:45:18 PM

Previous topic - Next topic

Bart van Manen

Onze vijver heeft een rechthoekige vorm met afgeronde hoeken. Inhoud 18 M3 met een filtreau trommelfilter. Bioloog is een sansai big trickle filter met 50kg bacteria home. De pomp is een DM 30.000 van aquaforte. Extra beluchting geschiet via een Japanse luchtslang met een koi-pro 50. Deze wil ik wel verzwaren zodat er meer lucht ingeblazen word.  Vijver word continu ververst zodat de water waardes optimaal zijn. Omdat we een meisje van 4 hebben en een dwerg pinscher heb ik ook een frame met een net gespannen zodat ze beide veilig in de tuin kunnen spelen. Tijdens de winter zit er een winter kap op met een polycarbonaat platen van 16mm. Als het te koud is kan ik bij verwarmen met een warmte pomp die ik zelf heb aangepast zodat er een spiraal in de trommel kan. Momenteel zwemmen er 9 vissen in de vijver zodat deze alles vrijheid hebben.
Planning is nog een overkapping te maken van 10mm polycarbonaat platen zodat de zon (tuin op ZW) en regen geweerd worden uit de vijver.

Perry


Bas42

Welkom en veel plezier hier op het forum. Leuke vijver!
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Croesmaster

Mooi strak afgewerkte vijver.  :y:

Veel leesplezier.