Stil op het forum‼️

Started by Bram 3.0, November 21, 2019, 19:42:34 PM

Previous topic - Next topic

Bram 3.0

Het is een beetje stil op het forum‼️
Is er nu niemand die grote fouten heeft gemaakt of ontdekkingen heeft gedaan in het afgelopen seizoen en dat met ons wil delen.
Elke fout is om te leren en als je het hier deel,leren we er allemaal weer van.
Mijn fout dit seizoen.ik voerde Saki Hikari basic R.Duur voertje en ik was  er zuinig mee.
Voor een bacteriën probleem koidokter bij de vijver , probleem opgelost,maar ze vertelde dat ik ze meer moest voeren.
Balen,balen
Gr.Bram 3.0
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

SjuulD

Quote from: Bram 3.0 on November 21, 2019, 19:42:34 PM
voerde Saki Hikari basic R.Duur voertje en ik was  er zuinig mee.
Voor een bacteriën probleem koidokter bij de vijver , probleem opgelost,maar ze vertelde dat ik ze meer moest voeren.
Balen,balen
Gr.Bram 3.0

Je kan nooit genoeg voeren  8)


Nu het toch over foutjes gaat.. Ik heb 4 dagen geleden een volle emmer a 10 liter pro bites autum buiten laten staan en blijkbaar zat de deksel niet goed dicht... Het regende goed die dag dus dan weet je wel hoe het voer eruit zag. Gelukkig onder in de emmer nog wat droog voer.


Ik ben halverwege het seizoen overgestapt naar pro bites. Maar ik denk dat ik volgend jaar gewoon weer begin en af maak op de bactoplus.

Mvg
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

Budeltje

Ik kwam er in de zomer achter dat ik veel te weinig voerde. Dus ben meteen gaan voeren wat ze mochten hebben. Natuurlijk even niet aan gedacht dat mn filter daar niet aan gewend was.
Dus toen maar flink ververst en voer weer terug geschroefd.

En die van die emmer voer in de regen ken ik ook ja  ::)

Bas42

Voeren is geen standard berekening wat mij betreft. Als ik kijk wat ik voer per dag en zou moeten voeren conform de voertabellen dan wordt ik als dierenbeul bestempeld ben ik bang. Maar als ik kijk wat voor bodies mijn koi hebben dan is 50% eerder te dik dan te dun. Ik wijt het mede aan de stevige algengroei in het voorjaar en zomer. Maak wel eens afstrijkjes van dit groene tapijt. Als je ziet wat daar aan leven in zit zoals grote wormen e.d. begrijp ik waarom koi zo graag "grazen" langs de wand in de algen. Mijn advise: kijk met verstand naar je vijver, je filtersysteem en je vissen en handel daar na. Regeltjes zijn goed als richting maar elke vijver is anders en vraagt dus maatwerk!
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Bas42

Koi houden is watermanagement ..... maar ook je gezond verstand blijven gebruiken.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter