News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Sinoda - Hi Utsuri

Started by Madinees, March 26, 2021, 20:41:20 PM

Previous topic - Next topic

Madinees

Vandaag een Hi Utsuri van Sinoda tosai aangeschaft. Ik heb de tip gekregen om vooral te kijken naar een 'schone vis' zonder teveel sumi spots. Hoop wel dat het sumi zich nog een beetje gaat ontwikkelen. Ben benieuwd!


Freek123

Veel plezier met de nieuwe aanwinst  :y:
10M3 HDPE met pompgevoed 3 kamer filter. Trickle zelfbouw w.a.g

Perry

Kan wel eens een hele leuke worden als het sumi nog wat door komt

Albert-jan

Hi utsuri vind ik ook altijd erg lastig uitzoeken. Meerdere keren gezocht en bekeken maar nooit echt de stap gezet, vind ze nooit echt mooi als ze groter worden.

Maar ben benieuwd hoe deze zich ontwikkelt ziet er op zich nu mooi uit, leuk patroon ook als het sumi ontwikkelt denk ik.
10m3 vijver met 9 koi.

Madinees

Quote from: Perry on March 26, 2021, 21:52:00 PM
Kan wel eens een hele leuke worden als het sumi nog wat door komt

Ik heb hem daar bewust voor gekozen, zo zuiver mogelijk. Was een tip vanuit de app.
Maar of het sumi doorkomt maakt het natuurlijk spannend. Daardoor ook wel weer leuk.

Madinees

Quote from: Albert-jan on March 26, 2021, 21:52:28 PM
Hi utsuri vind ik ook altijd erg lastig uitzoeken. Meerdere keren gezocht en bekeken maar nooit echt de stap gezet, vind ze nooit echt mooi als ze groter worden.

Maar ben benieuwd hoe deze zich ontwikkelt ziet er op zich nu mooi uit, leuk patroon ook als het sumi ontwikkelt denk ik.

Precies, ook mijn reden. Het waren 15 'tategoi' eigenlijk was dit de enige die ik een kans waard vond. De rest was erg rommelig vond ik.

Bas42

Heb hier nog steeds de ambitie om een shiru, hi en ki utsuri te hebben zwemmen. De shiro gaat over het algemeen wel, maar mij ki bijvoorbeeld heeft een grijze sluier op zijn rug waar hij eigenlijk helder geel had moeten zijn. Bij de hi-utsuri zie je idd vaak de sumi spotjes. Maar mocht ik ooit een mooie zuivere hi-utsuri tegenkomen gaat hij mee naar huis. Maar gezien al mijn wensen had ik eigenlijk 2 vijvers nodig  8)
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter