Matsue kohaku's van Wil

Started by Wil, March 13, 2019, 23:24:15 PM

Previous topic - Next topic

Wil

Bijgaand mijn bijdrage aan de challenge.
Helaas zelf nog geen goede foto's kunnen maken, onderstaand de foto's en omschrijving van Tjaard.

J049
variƫteit: Kohaku
Kweker: Iitsuka : Matsue Koifarm
bloedlijn: Sensuke Matsue
leeftijd: Tosai. geboren mei-juli 2018
Kwaliteit: HQ+
Geslacht: NB
Lengte: ca 35  cm. (indicatie nog niet gemeten)
ID: J 049
Omschrijving: Deze tosai heeft een goed lang hoofd, waarbij de ogen goed ver uit elkaar staan. Dit is een een goede indicator om een mooie brede bouw te krijgen. Hij heeft een goed lang middendeel waardoor deze een goede bouw heeft voor de groei. Ook de huidkwaliteit is er goed, met name het teri en beni. Het pigment is mooi gelijkmatig opgebouwd. Het patroon is erg mooi en goed voor de toekomst.

J115
variƫteit: Kohaku
Kweker: Iitsuka : Matsue Koifarm
bloedlijn: Sensuke Matsue
leeftijd: Tosai. geboren mei-juli 2018
Kwaliteit: HQ
Geslacht: NB
Lengte: ca 30  cm.
ID: J 115
Omschrijving: Deze tosai heeft deels het zeer zeldzame inazuma (bliksemschicht) patroon. Het patroon is verder zeer sterk afgetekend met mooi maruzme kiwa. Door de scherpa aftekening in combinatie met de mooie witte inhammetjes in het patroon zal dit patroon mooi uitgroeien als de koi breder wordt. Deze koi heeft mooi glanzend shiroji en beni en een goede bouw voor de groei!

Perry


Wil

Ja deze stond niet op internet maar was wel nog beschikbaar, een beetje geluk gehad!

Perry

Beetje geluk moet je ooit hebben😉

Bas42

Ik begrijp twee vissen. Beide spreken mij wel aan waarbij ik het patron van de eerste vis wat druk vind in tegenstelling tot de onderste koi (tweede foto); een mooi inazuma patroon. De bovenste vis heeft daarintegen wel een mooie robuuste uitstraling met inmiddels een leuke lengte. Over de kwalteit van deze koi is al genoeg gezegd dus daar hoef ik niets meer over te roepen. Veel success met de challenge en weer een geduchte tegenstander erbij.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Theokoi1962

Hoe vaker ik naar alle challengers kijk, hoe meer ik het gevoel heb dat het bijna als een loterij aanvoelt. De kwaliteit van de tosai is zo hoog. Deze twee ook weer. Allebei gewoon goed. Dat wordt straks nog wat als de eerste updates komen :y:
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Albert-jan

Prachtige koi. Is de challenge al vol qua deelnemers?
10m3 vijver met 9 koi.

Perry

Quote from: Albert-jan on March 14, 2019, 19:55:46 PM
Prachtige koi. Is de challenge al vol qua deelnemers?

Zijn er nog verschillende te koop bij Tjaart en zolang de ophaal dag nog niet geweest is kun je mee doen

Perry

Quote from: Theokoi1962 on March 14, 2019, 19:36:21 PM
Hoe vaker ik naar alle challengers kijk, hoe meer ik het gevoel heb dat het bijna als een loterij aanvoelt. De kwaliteit van de tosai is zo hoog. Deze twee ook weer. Allebei gewoon goed. Dat wordt straks nog wat als de eerste updates komen :y:

Idd heb al vaak gedacht had er meer moeten kopen😅

nico1012

zit er ook over te twijfelen om als nog langs te gaan ook al zijn er al veel weg.
Vind vooral de laatste erg mooi.
Als er meer van deze vissen nog niet online staan dan heb je echt geluk gehad.
vind de onderstaande echt een parel

Wil

Bijgaand een betere foto van J115

De J049 is 35,5cm
De J115 is 27,5cm

Fredb

Mooie vis!

we zoeken vaak wat om over te zeuren, dus dan bij deze; jammer van dat laatste vlekje rood bij de staart