News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Nieuwe vijver Fred

Started by Fredb, December 11, 2020, 20:22:37 PM

Previous topic - Next topic

Frans.s

Het wordt steeds mooier Fred😉

Leon77

Mooie vijver Fred, hoeveel kuub heb je? Hoe diep liggen je leidingen onder de grond?

Fredb

hij is 27.5 m3. De leidingen liggen een 20 cm onder de grond

Leon77

Mooi formaat. Ik heb zelf 25 m³ en qua kosten nog te behappen. Ik heb de leidingen geprobeerd op 40-60 cm te leggen durfde het niet aan.

Fredb


Leon77

Eventueel leidingen die gevoeliger worden voor de kou. Heb daarom ook alles druk pvc genomen. Misschien wat te, maar beter iets teveel als te weinig.

Fredb

 :y:
Voor bevriezen ben ik niet bang. Het is stromend water

Bas42

Quote from: Fredb on December 14, 2020, 20:56:16 PM
:y:
Voor bevriezen ben ik niet bang. Het is stromend water
En vooralsnog kennen we niet meer die hele strenge winters van weleer ....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry

We mogen ditzelfde winter ook nog niet klagen over de temperatuur

Bas42

Eens Perry. Met een constante temperatuur van om en nabij 10 graden en nog steeds actieve en etende koi mogen we niet klagen. Overigens zijn januari en februari traditioneel de koudste maanden. Dus we zijn er nog niet.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Fredb

en toen was ie klaar (voor toen dan he)

Leon77

Ziet er goed uit Fred. Wat zot er achter dat luikje?

Fredb

de retour van het filter. Daar wou ik toen makkelijk bij kunnen. Er moest toch een verbreding komen, omdat ik niet met een haakse bocht wou werken. Ik had toen ook nog het idee om daar een pot voer te zetten, maar in de praktijk werkt dat niet. Nu ligt er de omvormer van de verlichting in.
En dat ik de retour van 63 naar 90 ging vergroten, was ik blij dat ik dat zo had gemaakt :)

Fredb


Fredb