News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Konishi Sanke

Started by Noodle, March 11, 2019, 19:16:01 PM

Previous topic - Next topic

Noodle

Nog maar eens een nieuwe koi voor dit seizoen laten zien.
Ik heb deze aangekocht via een veiling puur vanaf de foto.
Deze koi zwemt hier nog niet rond en zal volgende maand vanuit Duitsland komen, daar zit ze nu in quarantaine.

Spannend!
Vanaf de foto in mijn ogen echt een plaatje, vandaar maar even bij koibeoordeling gepost.
Mocht de koi live heel veel slechter zijn dan horen en zien jullie het natuurlijk ook, binnenkort meer!  ;D

Kweker: Konishi Koifarm.
Variëteit: Taisho Sanke.
Leeftijd: 2017, nisai.
Size: 42 cm.
Geslacht: Female
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Perry

Geweldige kop
Daarmee heb je echt een koopje en hoop voor je dat due in het echt net zo goed is of nog beter

Bas42

Idd veelbelovende sanke. Huidkwaliteit lijkt prima in orde. Mooie lange kop als indicatie voor de groeipotentie .... Enig puntje van kritiek is dat het sumi nog wat mag doorkomen zodat het patroon wat meer in balans gaat komen. Maar hier ga je geen spijt van krijgen!
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Noodle

#3
Het lange wachten is voorbij, vandaag heb ik de Sanke opgehaald in Duitsland.

Het meest spannend was of de koi aan de verwachtingen van de foto zou voldoen.
Gelukkig kan ik zeggen dat ik meer dan tevreden ben met wat er uit de transportzak kwam.
De lengte van deze koi was al van ondergeschikt belang maar toch blij dat deze in het echt een centimetertje groter is, gemeten op 43 cm.
Ook de bouw en kleur van de koi liet me enigszins twijfelen of het wel zeker een female zou zijn, zover ik kan beoordelen is dit ook het geval.
Natuurlijk even een afstrijkje gemaakt en er zijn geen parasieten de grens over gesmokkeld.

Verder de kwaliteit van de koi.
De foto heeft in ieder geval geen verkeerd beeld gevormd, de koi is live gewoon echt super.
De bouw lijkt iets smaller geworden maar dat is verklaarbaar door het transport vanuit Japan en de procedure die daaraan vooraf gaat.
Al met al is de bouw zoals ik gehoopt had met een erg mooie kop met lange kieuwplaten.

De huid van de koi is simpelweg subliem!
Het beni is superdik en erg mooi van kleur, het shiroji (wit) erg goed en mooi.
Het kiwa is erg goed en grotendeels maruzone. Het sashi is niet overal netjes maar dat was te zien op de foto en daar gaan we aan werken.
Het sumi is al duidelijk meer ontwikkeld tov de eerste foto. De kwaliteit van het sumi wordt nog een onderstreept door het vrijstaande Tejime dat al is ontwikkeld in de borstvin.

De koi is bijgeplaatst in mijn groeibak om toch wat cms proberen te scoren voordat ze naar de vijver verhuisd.

BLIJ!
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Perry

Prachtige sanke maar hoe in godsnaam kom je op de naam pippa

Noodle

Quote from: Perry on May 18, 2019, 14:11:28 PM
Prachtige sanke maar hoe in godsnaam kom je op de naam pippa

:P :'(
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

J@@p

Prachtige sanke, daar kun je nog veel plezier aan beleven.
Jaap.

Noodle

KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Croesmaster

Niks mis mee Stefan. Gefeliciteerd met deze aankoop. Huidkwaliteit is een heel belangrijk aspect van de totale kwaliteit van de vis.

Noodle

Weinig reacties, zal wel saaie vis zijn....  8)

Kon het daarnet niet laten om even te vangen.
Nu 5,5 week in de bak, ze doet t prima.
Lengte had meer gekund maar draai bewust rustig aan, mede door een aantal kohaku die meezwemmen in de bak.
Met 3 cm groei zit ze nu op 46 cm. Body is wel een flink stuk bij gekomen.
De huid is nog steeds super en zelfs beter geworden.
Het beni is nog steeds top (mede dankzij de LED?) en het shiroji is duidelijk verbeterd.

Rustig verder en in augustus nog maar een fotootje...
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Perry


Bas42

Daar is destijds al veel over geroepen. Persoonlijk vind ik 3 cm groei in 5,5 weken op deze lengte niet slecht. Zeker als je stelt dat je het nog rustig aan doet. Wat is de watertemp.? De body is idd een stuk voller en voor de toekomst beloftevol. Beni maakt indruk en lijkt idd diep rood. Voor de balans in het patron zou het gaaf zijn als er op de schouders nog wat sumi ontwikkeling zou komen. Verder een prachtige vis die mocht je hem/haar ooit beu zijn absoluut in Rosmalen mag komen zwemmen (ben een echte sanke fan).  :y:
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Theokoi1962

Ziet er goed uit hoor Stefan. Wat een gave huidkwaliteit. Ja echt een vis waar je ieder jaar weer verbaasd kan zijn van de ontwikkeling - dat hoop je dan hè.  :y:
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

SjuulD

Erg mooie sanke en het hi is echt knalrood voor een female van deze leeftijd.
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

Noodle

Weer 3 cm gegroeid naar 49, rustig maar lekkerrrr.
Sumi begint te ontwikkelen, gaat dat weer stoppen in de vijver?
Vandaag naar de vijver verplaatst.  8)
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen