Vijver en tuin van Emyl

Started by Emyl, May 17, 2019, 21:17:21 PM

Previous topic - Next topic

Emyl

Ik zal me ook eens voorstellen, ik ben Emyl uit Oudenbosch.
Ik heb een vijver van ongeveer 35 m2. Er zwemmen op dit moment 17 vissen in de vijver. Ik heb ze al lang niet gemeten, maar ik schat dat de grootste chagoi rond de 90 cm is. 
Hierbij een filmpje van mijn vissen, deze is van afgelopen zomer gemaakt.


Ik heb een groot 4-kamerfilter en daarnaast een lijn met tricklefilter met filterbak van 1m3.

Hierbij ook nog wat foto's van mijn (Japanse) tuin:


Theokoi1962

Het ziet er allemaal prachtig uit Emyl. Schitterende tuin ook. Vissen zien er ook geweldig uit :y:
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Perry


Bas42

Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

nico1012


Emyl

Op dit moment zijn we bezig met de voorbereidingen voor een nieuw filter op de vijver.
Nu wordt de vijver nog gefilterd met een groot 4-kamerfilter, gevuld met borstels, Kaldness en Japanse matten. Op de andere lijn staan een trickle-filter gevuld met Bacteria house met daaronder een filterbak van 1 m3 gevuld met honingraad.
Dit wordt vervangen door een combifilter. Na enkele filterbouwers bezocht te hebben is de keuze gevallen voor een Profidrum, namelijk de Combi Bio 60 TC.
Deze bestaat uit een trommel met daarna een kamer met kaldness , gevolgd door een kamer met Japanse matten. Ook komt er een Trickle-filter op te staan gevuld met  de Bacteria House van de oude trickle.

Emyl

Alvast een foto van het nieuwe filter  :)

Emyl

We zijn op dit moment bezig met het bouwen van het filterhuisje, dit wordt 3.75 m x 2.5 m.

Bas42

Dat is geen half werk. Begrijp ik da je beide bestaande filterlijnen gaat vervangen voor 1 nieuwe filterlijn?
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Fredb


Ilco

Ziet er super uit.  :y: Wat een tuin.
14m3 vijver met 11 koi. Spierings COMBI BED 25 FILTER
Mijn Vijver: https://koicave.nl/forum/index.php?topic=371.0

Emyl

Bedankt voor jullie reacties.
Bas, beide lijnen worden inderdaad vervangen door het nieuwe  filter. Ik wil wel de kaldness en bacteria house van het oude filter gebruiken voor het nieuwe, zodat het gelijk ingedraaid is.
Het oude 4 kamerfilter wil ik gaan gebruiken voor de binnenvijver op mijn bedrijf, deze is 15 m3.
Het filterhuisje is inmiddels ook weer wat verder. Donderdag wordt de filterput aan de binnenkant onderste 50 cm gepolyesterd, zodat er nooit water in kan komen. Je weet maar nooit, met al die hoosbuien van tegenwoordig.   


Bas42

Die laatste foto is van je binnenvijver op je bedrijf? Ik begrijp dat je van je hobby je werk hebt gemaakt of het werk mee naar huis hebt genomen  ;) :y:
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Marco

Daar ga je geen spijt van krijgen Emyl.
Wat voor pomp zet je er achter?

Emyl

Marco,  excuses voor late reactie. Ik was afgelopen week op klimvakantie in Oostenrijk. Er komt een Aquaforte DM Vario S 30.000 achter het filter.

Ondertussen zijn we ook weer wat verder met het filterhuisje. Ook maar gelijk een afdakje gemaakt om de kliko's onder te zetten, is de vrouw ook blij  ;).
Binnen is inmiddels onderste 70 cm gepolyesterd, zodat er nooit water in de filterput kan komen.
Komende dinsdag komt het filter, dan kan het dak erop en kunnen we beginnen met aansluiten.