Upgrade Noodles opgroeibak.

Started by Noodle, March 09, 2019, 21:59:40 PM

Previous topic - Next topic

Noodle

#45
Bijna een jaar verder. De bewoners zijn verhuisd en onderhoud gedaan waar nodig. Klaar voor de volgende ronde!
Inmiddels zwemmen er nu een week 3 showa van Ueno hun baantjes waarvan 2 logees.
Sinds gisteren een karashigoi van Marudo toegevoegd. Overmorgen de 2 mini's ophalen bij Arts & Ants, een Nagoshi kohaku en een Marujyu doitse karashigoi. Daarna kunnen we langzaam gaan opbouwen naar de 'vol gas' stand.
Alles met beleid natuurlijk. Het beni van de showa zal ik sterk in de gaten gaan houden.

Toch ook nog update gedaan vandaag.
De oude pedaalemmer voerautomaat vervangen door een nieuwe Superfish.  :y:
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Perry

Zit ook nog op een upgrade voor de bak te wachten maar komt van AliExpress 😋
Dus hoop dat het aan gaat komen in deze tijd

Croesmaster

Van die feeder krijg je veel plezier. Prima ding.  :y:

Bas42

Ziet er strak uit Stefan. Hele mooie opgroeivoorziening
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Croesmaster

Quote from: Perry on April 16, 2020, 23:14:56 PM
Zit ook nog op een upgrade voor de bak te wachten maar komt van AliExpress 😋
Dus hoop dat het aan gaat komen in deze tijd

Wat heb je gekocht en is het al binnen?

Perry

Deze voor meer stroming in de bak

Madinees

Die had ik 'vroeger' ook in mijn vijver. Gaf gigantisch veel waterverplaatsing, stond er versteld van.

SjuulD

Quote from: Perry on April 24, 2020, 08:22:33 AM
Deze voor meer stroming in de bak

Ben benieuwd hoe dat bevalt bij jou , ik heb er ook eentje klaarliggen voor de bak !

Mvg
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

Bas42

Ben idd ook wel benieuwd. Kan heel dankbaar hulpmiddel zijn in een q-bak.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry

Heb hem al even in de vijver gehad en verplaats zeker water
Wil aan mijn bak wat kleine aanpassingen maken
Maar heb het ff druk ol het moment

Bas42

Quote from: Perry on April 24, 2020, 14:54:05 PM
Heb hem al even in de vijver gehad en verplaats zeker water
Wil aan mijn bak wat kleine aanpassingen maken
Maar heb het ff druk ol het moment
Met vissen  ;)
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry

Ja vandaag wel er wilde er 1 gaan vissen
Moet doordeweeks extra uren maken zodat ik vrijdags vrij omdat kim dan moet werken

Bas42

Ach houd je van de straat, en vrijdag vrij is ook wel lekker ..... Flexibel baasje.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Noodle

De opgroeibak is inmiddels ruim een week uitgerust met een UV  lamp.
Deze heb ik over gehouden door aanschaf van een bio uv op de vijver.
Het is een 40 Watt amalgaam. Teveel natuurlijk maar die laat ik gewoon elke dag een uurtje branden.  8)

Maatwerk...
...voor de opgroeibak die binnen staat.

Een Red Label Basic 1 filter als basis met een aantal aanpassingen.
- 1x 110mm aanvoer vanaf de bodemdrain.
- 9mm luchtslang met luchtsteen in die aanvoerbuis. Deze houdt de aanvoerbuis en de ontvangstkamer schoon.
- De breedte van de ontvangstkamer is als gevolg van de aanvoer ook 110mm. Hierdoor past een zwaardere rvs spoelpomp in deze ruimte.
- Aansluiting spoelpomp zit normaal links, nu dus rechts. Spoelpomp onder water dus geen geluid van.
- Deze constructie (spoelpomp aan de vuilwater kant) werkt omdat de bak binnen staat en er niet veel vuil binnen komt.
- UV is een ingebouwde dompel installatie. Voor algen is dit binnen niet nodig. Dus met name werkzaam tegen ziekteverwekkers.
- Afvoer onder de trommel via de bodem waardoor ook deze schoon blijft.

Alles kan....🙃🤙
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Dennis

Goed bezig :y:,Gebruik je een 110 bodemdrain in je opgroeibak? Wat is het verschil tussen amalgaan en bio uv?