News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Shiro Utsuri - NND

Started by wietzenu, April 18, 2021, 12:00:48 PM

Previous topic - Next topic

wietzenu


De Shiro heeft mooie grote schubben en ik ben benieuwd hoe de ontwikkeling qua kleur en bouw zal gaan dit jaar. Op dit moment in een verwarmde opgroei/qbak samen met koigames vis (kuhaku en Showa) De bedoeling is dat ik om de maand de vis op de foto wil zetten om op die manier de ontwikkeling te kunnen volgen.
11m3 - Kinshi High Tech Sieve - mini Trickle - NEXUS210 - 80ltr Helix BWB - EA Tempest

wietzenu

Vandaag meetdagje dus ook de Shiro mocht even op de foto. 20 dagen na de eerste foto.
11m3 - Kinshi High Tech Sieve - mini Trickle - NEXUS210 - 80ltr Helix BWB - EA Tempest

wietzenu

Gister even gevangen en meteen maar op de foto. Lengte inmiddels 28cm gaat rustig aan de goede kant op.
1 klein puntje... hij (het is een mannetje) krijgt op verschillende plekjes lichte HI spotjes. Er zit dus ongetwijfeld andere bloedlijn in dan alleen zwart/wit...
11m3 - Kinshi High Tech Sieve - mini Trickle - NEXUS210 - 80ltr Helix BWB - EA Tempest

wietzenu

11m3 - Kinshi High Tech Sieve - mini Trickle - NEXUS210 - 80ltr Helix BWB - EA Tempest

Fredb

Hij lijkt wel rood in zijn oog te hebben?

Hij doet het goed :y:

wietzenu

Quote from: Fredb on June 12, 2022, 17:00:47 PM
Hij lijkt wel rood in zijn oog te hebben?

Hij doet het goed :y:

Ja dank je, idd. iets rood in de ogen maar ook op de buik komt er rode kleur (licht oranje) in de huid zichtbaar. Dus zal wel geen zwart/witte blijven ;-)
Dan is iets meer geld uitgeven aan een wat zuiverder bloedlijn toch de oplossing. (of toch geluk hebben..)
11m3 - Kinshi High Tech Sieve - mini Trickle - NEXUS210 - 80ltr Helix BWB - EA Tempest

Fredb

Ik weet het niet. Natuurlijk in het hogere segment is de kans kleiner, maar je moet ook wel eens een beetje mazzel hebben (of geen pech)

Hier zwemt een Omosako Shiro met een rode schub op de buik. Daar zie je van bovenaf niks van. Maar bij het oog valt het meer op.

wietzenu

Quote from: Fredb on June 13, 2022, 20:07:29 PM
Ik weet het niet. Natuurlijk in het hogere segment is de kans kleiner, maar je moet ook wel eens een beetje mazzel hebben (of geen pech)

Hier zwemt een Omosako Shiro met een rode schub op de buik. Daar zie je van bovenaf niks van. Maar bij het oog valt het meer op.

haha ja idd, soms een beetje mazzel is mooi. Maar blijft wel lastig het zijn net toverballen die plots een verborgen kleurtje kunnen laten zien ;-) Ik ben blij met elke vis zolang ze gezond en goed opgroeien.
11m3 - Kinshi High Tech Sieve - mini Trickle - NEXUS210 - 80ltr Helix BWB - EA Tempest

Fredb


wietzenu

Het is nu eind juli 2022 en ik heb besloten dat deze Shiro toch niet gaat blijven. Het feit dat er toch wat meer Hi zichtbaar wordt vindt ik voor een zwart/witte uitvoering niet leuk. Dus gaat deze naar een nieuwe vijver met nieuwe maatjes.
11m3 - Kinshi High Tech Sieve - mini Trickle - NEXUS210 - 80ltr Helix BWB - EA Tempest

Bas42

Tja blijft lastig. Zeker bij een shiro. Zie het toch regelmatig dat er toch wat secundair hi opkomt. Ook bij duurdere exemplaren.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter