News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Ueno tosai Showa

Started by Theokoi1962, January 26, 2020, 20:47:16 PM

Previous topic - Next topic

Bas42

Quote from: Theokoi1962 on February 24, 2020, 12:37:17 PM
Ja, dat is altijd het probleem. Maar dat geldt (in mindere mate) ook bij een grote vijver. Het houdt ooit echt een keer op. Kritisch doorselecteren helpt wel natuurlijk, maar ook dat houdt op als het goed is. En het helpt allemaal niet mee dat we allemaal steeds zo hebberig zijn
Tja idd. En als je dan afscheid neemt van een redelijke kwaliteit koi dan raak je ze nog een keer kwijt. Maar over het algemeen is het toch lastig om koi particulier te verkopen ....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Leon77

Koi uit selecteren wordt steeds lastiger naarmate de kwaliteit stijgt, lijkt mij. Koi kopen blijft natuurlijk altijd leuk. Misschien dat er door dit forum toch een wat betere particuliere markt is mede doordat men elkaar kent en weet waar de vissen vandaan komen.

Perry

Valt niet mee om koi van boven gemiddelde kwaliteit weer te verkopen voor een aannemelijke prijs

Theokoi1962

Vandaag bij Tjaard geweest om de Ueno showa te bekijken. Wat een prima ontwikkeling nu al. Over anderhalve week ophalen.
Zin in.
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Leon77

Beni en wit spat er vanaf. Zou het patroon op de neus nog gaan breken?

Plaats je filmpjes op dezelfde manier als foto's?

Theokoi1962

Hoi Leon, we hebben elkaar gisteren denk ik wel gezien bij Tjaard, maar dat is de ellende van onze avatars; dat zijn bijna altijd afbeeldingen van koi, of vijvers. Ik was ook zaterdagmiddag bij Tjaard; dan waren er nog meer Cavers dan ik dacht.  De filmpjes doe ik als volgt. Ik heb op YouTube een eigen kanaal gemaakt (als ik het kan, dan lukt het iedereen). Daar upload ik filmpjes op. Als ik een filmpje wil uploaden op het forum ga ik op het YouTube symbool staan (rode rechthoek met witte driehoek). De link van het YouTube filmpje plaats ik dan tussen de accolades. Hartstikke gemakkelijk Leon; gewoon ff proberen/prutsen.
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Leon77

Ja theo had ook al het vermoeden dat jij het was. Gezichtsherkenning van de filmpjes van Stefan. Door de drukte en weinig tijd waren wij er ook niet te lang. Dank je voor de info. Tjaard had veel moois zitten.

Theokoi1962

Pfff...hou op. Werd al weer hebberig
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Leon77


Theokoi1962

Vandaag de Ueno opgehaald bij Tjaard. Ik heb echt zin in deze vis.
Als ik nu al zie hoe deze vis ontwikkeld qua body en sumi...hopelijk wordt het een mooi fortune cookie.
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Fredb

Dit laat ook goed zien hoe moeilijk het is om een mooie vis voor later uit te zoeken :y:

Bas42

Ongelofelijk wat een ontwikkeling in slechts 2 maanden. Wordt een hele spannende vis. Leuk om al die nieuwe aankopen te zien met de eerste updates. Gaaf om ze aan het eind van dit seizoen nog eens terug te zien. Kunnen we allemaal veel van leren. Naast groei en body ook de ontwikkeling van beni en sumi.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry

Ontwikkeling in body en sumi zijn echt heel mooi
Al moet ik eerlijk bekennen dat ik bij deze showa niet het wow effect heb 😇
Niet dat het geen goede vis is maar mis iets 😬

Theokoi1962

Perry, we gaan het zien; we gaan het zien.
Ik denk dat deze vis gaat verrassen, maar we gaan het beleven.
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Bas42

Quote from: Perry on March 22, 2020, 19:02:46 PM
Ontwikkeling in body en sumi zijn echt heel mooi
Al moet ik eerlijk bekennen dat ik bij deze showa niet het wow effect heb 😇
Niet dat het geen goede vis is maar mis iets 😬
Op basis van zoals de vis nu is begrijp ik wat je zegt maar voor mij is dit echt een vis gekocht op toekomstige ontwikkeling. Ben het met Theo eens dat deze nog weleens kan verrassen. Zeker als ik zie hoe snel het sumi nu opkomt. Vraagt wel om een snelle update Theo  ;)
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter