Matsue Aka Hajiro van Erik

Started by Erik, March 17, 2019, 17:55:02 PM

Previous topic - Next topic

Erik

Hallo Allemaal,

Hierbij mijn Matsue Aka Hajiro.

Dit vertelde Tjaard erover: een van de weinige hele goede zuivere  benigoi die we konden vinden bij Matsue. En deze heeft echt een hele goede bouw om heel groot te worden! En bij Matsue kunnen  benigoi soms echt extreem groot worden...Deze heeft in ieder geval wel de bouw er voor!

De lengte is nu 34 cm.

Alhoewel het moeilijk wordt om met een Aka Hajiro tegen alle mooie en goede Kohaku's op te nemen, ga ik toch mijn uiterste best doen.
Aankomende weken ga ik nog vlug een vijver bouwen van ongeveer 7 m3 waar ik een aantal vissen, waaronder deze, optimaal wil laten opgroeien.

Groet, Erik

Perry


Erik

Ja, zou wat zijn als deze dan nog gaat winnen  :D

Noodle

Patroon telt maar voor 10% Erik dus no worries  :P
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

nico1012

mooi vis. succes met de bouw van je extra vijver

Bas42

Even een vijvertje bouwen van 7 m3 vraagt om wat nadere toelichting Erik. Is dit een tijdelijke bak of wordt dat een nieuwe permanenete opgroei- c.q. q-bak?
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Erik

Het wordt een permanente opgroeibak. Afgelopen vrijdag alle sandwichpanelen op de juiste hoogte (1,6 meter) gezaagd en over twee weken begin ik met graven en dan hoop ik over een week of vier met alles klaar te zijn. Ik ga het filteren met een trommelfilter met een bewegend bed. Wilde eigenlijk al klaar zijn, maar dat is me niet gelukt, dus hopelijk over vier weken wel.