Koichallenger 21 van Johan.

Started by Johan relou, March 10, 2019, 22:24:51 PM

Previous topic - Next topic

Johan relou

Shiro utsuri chellenger nr?

Hierbij de ontwikkeling van mij Shiro welke lekker op 23 graden zwemt.

Later volgen nog updates.

Gr. Johan.

Croesmaster

Niet verkeerd Johan. Mooie ontwikkeling. Lekker veel sumi opgekomen.  :y:

Perry


Bas42

Idd een van de weinige vissen die een stevige sumi-ontwikkeling hebben doorgemaakt. Wat is de lengte van deze vis momenteel?
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Johan relou

Vorige maand zat deze op 46cm.
Ik moet zeggen dat ik al verschillende shiro's binnen heb gehouden en dat deze binnen altijd vlot sumi ontwikkelen ik houd er dan ook rekening mee dat het sumi na het overplaatsen naar de vijver flink terug kan trekken.
Maar met geduld komt dit altijd weer terug.

Gr. Johan.

Bas42

Dan is de vraag wat jij anders doet dan anderen (qua verlichting, waterkwaliteit e.d.) zodat het sumi bijzonder goed ontwikkeld .... Bij de meeste shiro's van de challenge staat in het beste geval de sumi-ontwikkeling stil of loopt zelfs achteruit.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

nico1012


Johan relou

Mijn shiro meet nu 50cm.
Hij zwemt in 4m3 verwarmde opgroeibak.
Sinds twee weeken heeft hij helaas last en een ontstoken oog, dit heb ik hehandeld met antibiotica en 1 maal met een oogzalf. (Dit zou 2x per dag aangebracht moeten worden) Omdat dit me zonder te verdoven niet wilde lukken heb ik besloten om hem 1.5 week op virkon te zetten. Nu is de ontsteking zo ver ik kan zien weg en het oog is mooi schoon alleen ligt het oog nog wel terug in de oogkas voor nu laat ik het even zo en hopelijk hersteld de shiro.

Voor de finale foto's zullen we wat beter ons best doen want de foto's zijn niet zo best.

Johan relou


Bas42

Zo te zien heeft de koi een mooie ontwikkeling doorgemaakt  :y:. 50 cm is een respectabele groei. Sumi voldoende. Nu op naar de eindsprint.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry

Hij laat niet alles zien die Johan  >:(
Of Had je geen betere foto ;)

Johan relou

Zo enthousiast was ik voor nu niet,
Zag dat de staart wat dun oogt maar heeft ook een rond buikje van het voer wat een beetje vertekend. Verder wel een mooie lengte zeker omdat de pas 2 maanden later is ingestart door het overlijden van mijn eerste visje.

We gaan zien wat hij nog voor mij in petto heeft.

De volgende update moet ik maar weer eens de tijd nemen voor een goede foto.

Gr. Johan.

Bas42

Zo knappe prestatie wetende dat je pas 2 maanden later gestart bent  :y:
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Johan relou

Al even niet meer gemeten maar hij gaat  als een speer! Zowel in body als lengte.

Helaas heeft hij wel een terug liggend oogje.
Dit heeft hij al weken misschien wel maanden.
In het begin leek het wat ontstoken en heb dit behandeld. Nu ligt het oog gewoon wat terug. Denk dat dit altijd zo zal blijven.

Gr. Johan.

nico1012