Foto’s verkleinen/plaatsen

Started by Perry, March 04, 2019, 09:43:01 AM

Previous topic - Next topic

Perry

Blijft een raar iets

Forum geeft aan dat foto's te groot zijn terwijl het forum ze eigenlijk toch hoort te verkleinen?
Als ik dan een schermfoto maak van een foto kan ik hem soms wel en soms niet plaatsen


Ruud


Ruud

Perry,

De foto die ik net geupload heb was ruim 3 MB en door het forum verkleind zonder problemen.

Als je een moderne telefoon die hele grote foto's maakt of DSLR hebt loop de kans dat niet zo zeer de afmeting (kb's) het probleem is maar de internet verbinding. Op server niveau is een respose tijd (time out) ingesteld. Stel dat jouw originele foto 12 MB is dan duurt de upload te lang en kan het forum hem daarom niet verwerken.

Fredb

de foto wordt bij mij wel in een pop-up scherm getoond als ik er op klik

Ruud

Het resizen werkt wel maar het openen gaat idd nog niet helemaal zoals ik zou willen. Ik ga vanavond nog wel even in de instellingen/codes duiken.

Perry

Goed bezig ruud

Is trouwens kritiek  ;)

Ruud


Perry


Ruud

In beide gevallen zijn de opmerkingen welkom, dankzij jullie input kunnen we proberen het forum zo gebruiksvriendelijk te maken. Binnen de mogelijkheden van de software uiteraard.

:-*

Perry


Yke

Wrs een stomme vraag, maar dit soort dingen is niet voor mij weggelegd, kan ik hier op het forum ergens foto's uploaden zodat ik ze in een post kan plaatsen?

Oftewel hoe krijg ik een foto in mijn post? ::)

Fredb

Als je een bericht plaatst, zie je onder het blok waar je de tekst in vult "andere opties".  Als je daarop klikt,  zie je een blokje "bijlage". Daar kun je een bestand kiezen.  Dan zoek je daar waar de foto op je computer staat, en zal de foto onder het bericht wat je plaatst geüpload worden

Perry

Hier de laatste tijd geen problemen meer met foto's plaatsen  :y: :y: :y:

Yke

Quote from: Fredb on April 20, 2019, 10:19:50 AM
Als je een bericht plaatst, zie je onder het blok waar je de tekst in vult "andere opties".  Als je daarop klikt,  zie je een blokje "bijlage". Daar kun je een bestand kiezen.  Dan zoek je daar waar de foto op je computer staat, en zal de foto onder het bericht wat je plaatst geüpload worden

Thxs!!! Gaan er vanmiddag ff wat opzetten en uitproberen. Nu veeeeeeeel te mooi weer voor👍

Fredb