Bugs & Bunny, red karashigoi duo

Started by Noodle, September 10, 2020, 09:03:24 AM

Previous topic - Next topic

Noodle

Onlangs voor de gein meegeboden in een online koiveiling op Facebook van Koi Maas en Waal.
Meedoen betekent een risico dat je wint.

Als je dan die koi op gaat halen loop je weer een risico.
Bij Maas en Waal zwemmen nog meer koi dus voor je het weet heb je er twee.

Eindresultaat zijn 2 mooie Red Karashigoi van Hirasawa voor de opgroeibak.
De linkse is die van de veiling en lijkt een female te zijn en meet 34 cm.
De rechtse moest maar mee als maatje, is waarschijnlijk male en ook 34 cm. Ze zwemmen mooi zij aan zij door de bak en vreten al meteen goed mee.

Ontzettende groei gaan ze denk ik niet krijgen deze winter omdat ik niet volle bak blijf verwarmen.
We gaan in ieder geval wel een beginnetje maken en als ze in het voorjaar 45 zijn ben ik blij.  :y:
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Perry


Fredb

Zo een hoort in de vijver. Een mooi grote "goudvis"  :y:

SjuulD

Leuk om te volgen . De kop van de niet veiling vis vind ik heel sterk . Mooie visjes 

Halverwege juni heb ik een zelfde variant aangeschaft. Tot nu toe erg tevreden mee .

Mvg
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

Bas42

Mooi project voor volgend jaar in de opgroeibak. Een goed exemplaart groot trekken en dan de vijver in. Misschien een red karashi icm een yamabuki. Iemand ervaring met kleurbehoud irt verlichting bij deze soorten?
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Albert-jan

Hebben deze ook minder last van sumi spots zoals bij benigoi?
10m3 vijver met 9 koi.