Nieuwe quarantaine bak.

Started by SjuulD, February 06, 2020, 18:01:26 PM

Previous topic - Next topic

SjuulD

Even geleden dat ik een update over de bak heb gegeven maar deze draait inmiddels . Vandaag 3 visjes opgehaald en er komen er nog 2 bij.

De bak moet nog wel worden afgewerkt en hoe de filter nu staat is even tijdelijk maar ik kon niet wachten ;) . Bak is bijna 4 kuub en draait verder goed ,  zit nu op 22.5 graad . Met de schuifkranen is nog wel even puzzelen maar dit lukt ook steeds beter . Wel houd ik luchtbellen die uit de retouren komen .. het lijkt alsof de pomp te zwaar is maar dat kan ik mij haast niet voorstellen met een pompje van 5m3. De laatste kamer word te ver leeg getrokken  ::)


Alle 3 zijn tosai .

Zoals jullie gewend zijn  heb ik de foto's weer belabberd gemaakt

1 beni kikokuryu . (Aoki)Wat ik zelf een heel spannend visje vind en erg benieuwd bent wat deze gaat doen qua ontwikkeling .

1 red karashigoi (Hirasawa) deze heb ik vooral uitgezocht op bouw  en niet naar huid of patroon gekeken .

1 shiro utsuri (Omosako)waar ik zelf erg blij mee ben. Misschien word deze iets te zwart maar er zit naar mijn mening echt een krachtige kop op . En ook dit lijkt me leuk om te volgen .

Ik denk niet dat een van deze vissen ook daadwerkelijk de vijver gaat halen tenzij ze zich voorbeeldig ontwikkelen ;) . Aangezien dit de eerste keer is dat ik tosai koop moeten we dat nog maar gaan zien ..

Mvg

Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

Perry

Heb je een foto van je filter
Wellicht is het borrelen bij de retour op te lossen met een T stuk na het filter
Dan kan de lucht ontsnappen
Maar dat ligt ook aan de opstelling

Idd leuke visjes en belabberde foto's 😂😉
Valt ook niet mee foto's maken

Dennis

vissen zien er goed uit :y: nu goed wat voer erop en lekker laten groeien.

SjuulD

Quote from: Perry on June 08, 2020, 22:13:49 PM
Heb je een foto van je filter
Wellicht is het borrelen bij de retour op te lossen met een T stuk na het filter
Dan kan de lucht ontsnappen
Maar dat ligt ook aan de opstelling

Idd leuke visjes en belabberde foto's 😂😉
Valt ook niet mee foto's maken

Dankjewel voor het meedenken, ik zal er
Morgen even duidelijke foto's van maken .
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

johnlith

dan nu toch echt  de vissen er in. heel wat volume meet dan eerst.
succes met de verdere  afwerking.

Herman

Sjuul wat een mooie quarantainebak heb je in de schuur,als ik zo'n grote schuur had gehad zou ik daar ook een quarantainebak maken als de vijver klaar is maar denk niet dat ik die goedkeuring van me vrouwtje zou krijgen haha..  maar ziet er top uit ben benieuwd als het helemaal klaar is  :y: