Matsue Kohaku van Ron.

Started by Ron, March 03, 2019, 10:56:20 AM

Previous topic - Next topic

Ron

Bij deze mijn inbreng voor de Matsue Tosai Cup. Een optie op deze twee toppers van Tjaard.
Wordt nog een lastige keuze zo ... dus blij als ik ze straks live kan zien!

14 m³ vijver / blue eco 240 / Do-It combi 30 trommelfilter
1,8 m³ QB / Red Label ANP 6500 / MKF / Sansai mini trickel

Perry

Heb je al een lichte voorkeur??

Ik zou voor de linkse gaan denk ik

Croesmaster

De linkse zou ook mijn voorkeur zijn. Waarom ? Betere bouw lijkt het en het patroon staat me meer aan.

Bas42

Er zwemmen volgens mij ook nog een paar hele mooie exemplaren tussen die nog niet zijn gereserveerd .... En wie weet wat er nog afvalt bij andere hobbiesten. Dus zou me niet te snel beperken tot alleen deze twee vissen. Maar ga wel met Henry mee dat als ik een dus zou moeten maken de linkse op basis van de foto de voorkeur zou krijgen (op basis van bouw en patroon).
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Ron

Mijn eerste voorkeur is idd de linkse foto. Een betere bouw en het patroon spreekt me ook meer aan.
De kohaku op de rechterfoto trekt me ook wel aan omwille van het speelse patroon.

Defentieve keus zal gebeuren vrijdag bij Tjaard! In een bowl wat makkelijker te beoordelen.

14 m³ vijver / blue eco 240 / Do-It combi 30 trommelfilter
1,8 m³ QB / Red Label ANP 6500 / MKF / Sansai mini trickel

Noodle

Selectiefilmpje aan de startpost toegevoegd.
Superduo Ronny, proficiat met je aankopen.
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Noodle

KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Perry


Ron

Perry ... omwille van de sublieme huidkwaliteit toch maar alle twee gekozen!   8)
14 m³ vijver / blue eco 240 / Do-It combi 30 trommelfilter
1,8 m³ QB / Red Label ANP 6500 / MKF / Sansai mini trickel

Ron

1e keus
 
Jumbo tosai HQ Matsue
variëteit: Kohaku
Kweker: Iitsuka : Matsue Koifarm
bloedlijn: Sensuke Matsue
leeftijd: Tosai. geboren mei-juli 2018
Kwaliteit: HQ
Geslacht: NB  (75 procent kans op man)
Lengte: ca 33 cm

Omschrijving van Tjaard :

zeer mooie kohaku met mooie brede bouw en prima bouw voor de groei.
Daarnaast heeft deze koi een zeer mooi patroon voor de toekomst!
Het kiwa van deze kohaku is mooi maruzome en patroon loopt mooi rond weg!

14 m³ vijver / blue eco 240 / Do-It combi 30 trommelfilter
1,8 m³ QB / Red Label ANP 6500 / MKF / Sansai mini trickel

Ron

2e keus

Jumbo tosai HQ Matsue
variëteit:  Kohaku
Kweker: Iitsuka : Matsue Koifarm
bloedlijn: Sensuke Matsue
leeftijd: Tosai. geboren mei-juli 2018
Kwaliteit: HQ
Geslacht: NB  (75 procent kans op man)
Lengte: ca 35 cm.

Omschrijving van Tjaard:

maruten kohaku met erg mooie witte huid en leuk uniek maruten patroon en yondan patroon.
Door de vele inhammetjes in het 2e beni patroon zal het patroon mooi in balans komen als deze koi groot is en de koi breder wordt omdat het 2e rode patroon dan wordt gebroken, waardoor deze heels speels wordt.
Daarnaast beschikt deze koi over een zeer goede witte huid, mooi zachte beni en mooi maruzome kiwa en ook nog eens een goede bouw voor de groei!
14 m³ vijver / blue eco 240 / Do-It combi 30 trommelfilter
1,8 m³ QB / Red Label ANP 6500 / MKF / Sansai mini trickel

Ron

Zometeen naar KKW om eindelijk de Matsue's op te gaan halen en dan kan het avontuur echt beginnen!
8)
14 m³ vijver / blue eco 240 / Do-It combi 30 trommelfilter
1,8 m³ QB / Red Label ANP 6500 / MKF / Sansai mini trickel

Bas42

Quote from: Ron on April 20, 2019, 08:37:23 AM
Zometeen naar KKW om eindelijk de Matsue's op te gaan halen en dan kan het avontuur echt beginnen!
8)
Die achterstand haal je nooit meer in Ronny  ;) :D :y:
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry


Ron

Helaas verblijft één van de Matsue's nog bij Tjaard ! Tijdens het bowlen constateerde we dat één van de koi een flink wondje met geïrriteerde schubjes had aan de zijkant. Volgens Tjaard was er gisteravond bij het maken van afstrijkjes nog niets aan de hand. Maar goed ... toch een AB spuit gegeven en nu 3 weken rust geven met een ontsmettingsbadje. Volgens Tjaard komt het wel weer goed met het vissie  :y:

Mijn 1e keus zwemt nu in de QB en daar gaat het goed mee!
14 m³ vijver / blue eco 240 / Do-It combi 30 trommelfilter
1,8 m³ QB / Red Label ANP 6500 / MKF / Sansai mini trickel